avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 625 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Subventia la incalzire
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Subventia la incalzire

Din cate am inteles, Primaria Bucuresti intentioneaza sa identifice firmele care au sediul in apartamente, astfel incat acestea sa nu beneficieze de subventia la gigacalorie, acordata populatiei.
Are cineva idee cum va proceda, concret, RADET? Va incheia contracte separate in astfel de situatii, cu respectivele firme, asa cum ar fi firesc?
Ultima modificare: Miercuri, 8 Iulie 2015
mic57, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 23:21, 9 Iulie 2015
Pai daca ai firma cu punct de lucru (adica fabrici rachete) in apartamentul propriu sau chiar daca este inchiriat si esti identificat ca atare, costurle cu incalzirea locuintei vor fi mai mari, adica la pretul de productie al Gcaloriei (Gcal. pentru populatie este intr-adevar subventionata de catre primarie) .
Da, s-au desteptat cei de la RADET (sou cei de la primarie) si au constatat ca au inventat apa calda, ce sa zic...
Aceasta chestiune este mai veche, nu de acum.
Inainte de sezonul rece sau la inceputul acestuia, in toamna, o data cu factura vine la asociatie si un formular, pe care administratorii trebuie sa-l completeze si sa-l semneze / stampileze, pentru apartamentele care au alta destinatie decat cea de locuinta.
Mai departe nu stiu sa va spun cum calculeaza surplusul de bani pentru incalzire deoarece la nivel de asociatie aceste firme sunt tratate ca si celelalte apartamente la repartizarea caldurii, fie calculat in functie de repartitoare, fie la pausal.

Nu intra in discutie apartamentele care sunt locuinte si la care s-au declarat numai sedii sociale.
Administratorul nu are de unde sa stie care firma are activitate si care nu are! Chiar daca exista o evidenta a acordului dat de asociatie, cu mai multi ani in urma, de exemplu, numai prin cerere la Registrul Comertului se poate sti daca firma mai functioneaza sau nu.

Cred ca ar fi mai simplu ca RADET sa ceara astfel de informatii de la Registrul Comertului.

De exemplu, daca o firma are activitate de birou, fara clienti, sau activitate online, cum putem noi, ca asociatie, sa stim ce se intampla in apartament, adica daca firma chiar functioneaza?

Apoi, nu inteleg cum se va face facturarea, adica cine si cum va defalca plata aferenta unei firme, RADET sau Asociatia? N-ar fi mai simplu ca RADET sa faca direct contract cu astfel de firme?
Asociatia nu trebuie sa stie daca intr-un apartament care nu mai e locuinta, ci spatiu cu alta destinatie decat locuinta - asa cum este definit in lege - se desfasoara activitate sau nu. Dar asociatia are o evidenta a acestor spatii pentru ca si-a dat acordul atunci cand i s-a cerut pentru modificarea naturii destinatiei apartamentului si tocmai aceasta situatie o livreaza RADET-ului prin formularul de care v-am scris.

Pretul diferit la caldura nu este determinat de activitatea firmei, ci de existenta firmei.
Nu trebuie ca asociatia sa-si faca probleme cum incaseaza RADET-ul surplusul de pret. Asa cum v-am mai spus, dar se pare ca cititi pe diagonala, asociatia repartizeaza caldura in mod normal. Cu restul se descurca RADET-ul. Nu va mai faceti probleme.
Nu-i chiar asa simplu, in practica!

La noi in bloc, o firma a avut acord de functionare pe perioada limitata, pana in 2010. Asa a fost facuta cererea si asa a fost dat acordul.

In 2010 am cerut explicatii, in contextul in care unul dintre vecinii "directi" a refuzat prelungirea activitatii pe motiv ca este deranjat.

In concluzie, NU am putut face absolut nimic pentru ca avocatii firmei ne-au comunicat ca inscrierea firmei in Registrul comertului nu este limitata in timp, ci permanenta.

Credeti ca cineva are timp si bani sa dea firma respectiva in judecata? Va spun eu ca nu, asa ca lucrurile sunt in ceata.

Tot in bloc, avem un cabinet dentar pentru care NU a fost cerut acordul asociatiei, doar daca nu mi-or fi falsificat semnatura... Ei bine, functioneaza inregistrat la Registrul comertului, totusi.

Credeti ca pot eu ca presedinte, sau asociatia ca atare, sa descurcam astfel de smecherii, trecute, repet, prin Registrul comertului?

Alte discuții în legătură

Sediu social andrea123 andrea123 Vecinul de la parter doreste sa isi mute sediul social in locuinta sa, dar pe formularul pe care doresta sa semnez scrie doar \"modificarea destinatiei ... (vezi toată discuția)
Infiintare cabinet stomatologic gabi4d gabi4d Buna seara , De curand am cumparat o garsoniera situata la parterul unui bloc cu intentia de a amenaja un cabinet stomatologic. Am fost la Primarie , ... (vezi toată discuția)
Acord vecini bianca27 bianca27 Buna ziua, Mai este nevoie de acordul vecinilor daca se subinchiriaza un spatiu, avand la baza un contract de inchiriere pt suprafete cu alta destinatie ... (vezi toată discuția)