1.Situatie :
In 2009 s-a incheiat casatorie civila(legala) in Italia -Viarreggio.Ambii cetateni romani cu domiciliul de rezidenta in Italia El are domiciliul in cartea de identitate in localitatea Motru judetul Gorj,ea are domiciliul in localitatea Gura Humorului judetul Suceava .Pe actul de casatorie incheiat in Italia s-a trecut numele fiecaruia dintre casatoriti .Se doreste ca ea sa preia numele sotului si sa faca actele de stare civila si in Ramania .
Intrebare :Ce trebuie facut ?Ma refer la documente .Unde trebuiesc depuse documentele?(ma refer la localitate- a sotului sau a sotiei ,sau in oricare dintre acestea sau in orice localitate .Ce costuri implica ?
2. Intre timp s-a nascut si un copil in 2010 in Italia .
Intrebare :Ce trebuie facut pentru a fi inregistrat si in Romania ?
3.In cazul pierderii (furtului) documentelor eliberate de autoritatile romane - certificat de nastere si carte de identitate - in strainatate (Italia).
Intrebare : Ce trebuie sa fac pentru a obtine alte documente ?Am rezidenta in Italia,lucrez in aceasta tara cu acte in regula .
Nu puteti face nimic fara un nou act de identitate si fara un nou certificat de nastere. Imputerniciti pe cineva in tara sa va rezolve cu aceste documente si abia apoi demarati procedurile pentru certificatul de casatorie si pentru certificatul copilului.
Pentru certificatul de nastere puteti face o procura la un notar din strainatate (apostilata in Italia, tradusa si legalizata in Romania) sau o procura la Ambasada/Consulat. Dupa ce se elibereaza certificatul de nastere va ocupati de actul de identitate.
Pentru actul de identitate trebuie obligatoriu o procura speciala la Ambasada/Consulat. Daca in procura scrieti la motivul pt. care solicitati actul de identitate "furt" va trebuie si dovada eliberata de unitatea de politie unde s-a reclamat furtul. Daca nu aveti declarat furtul in procura o sa declarati pierderea actului de identitate. Cu procura in original, certificatul de nastere, actul de casa, buletinul imputernicitului si taxele aferente actului(7+4 lei) imputernicitul va va face un nou act de identitate. Daca nu sunteti titularul spatiului de locuit este necesar si consimtamantul proprietarului.
Documentele necesare le-am comunicat la modul general, vedeti la sfarsitul topicului documentele necesare la eliberarea unui nou act de identitate la pierderea/furtul documentului detinut anterior.
S.o.s
iazbuka
Ieri mi-au fost furat portofelul cu tot cu buletinul meu fiind singura mea carte de identitate, tin sa precizez ca sunt in olanda, ce as putea face sa pot ... (vezi toată discuția)