avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Transformare post?Promovare?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Transformare post?Promovare?

Buna ziua, vreau si eu un raspuns competent pentru problema mea.
Sunt asistent medical principal -statistician, incadrata in serviciul de statistica si informatica al unui spital.Lucrez in acest serviciu de un an si jumatate, iar vechimea mea ca asistent medical este de 18 ani. Anul acesta am absolvit Facultatea de Stiinte Economice, Specializarea Management. Vreau sa stiu daca incadrarea mea ca economist in acest serviciu,poate fi o promovare pe post, sau trebuie sa fiu incadrata ca economist debutant? Pentru a-mi indeplini sarcinile din fisa postului ca asistent medical statistician ,imi sunt necesare cunostintele dobandite in facultate (de statistica, informatica, contabilitate), cunostinte dobindite pe banii mei, si nu mi se pare corect sa fiu incadrata ca debutant, si sa trec de la un salariu de 1012 lei la un salariu de 680 de lei, in conditiile in care eu am platit studiile, si consider ca numai cunostintele dobandite in timpul scolii pentru asistent medical, nu sunt suficiente pentru cerintele postului pe care il ocup acum .Pot sa afirm ca o persoana care are numai studii medicale de nivel mediu, fara alte studii complementare, nu pooate face fata cerintelor acestui post. Eu eram in anul II de facultate cand am fost incadrata aici. Poate fi transformat acest post de asistent medical statistician in econimist si sa fiu promovata pe post?


Cel mai recent răspuns: elisabeta_karla , utilizator 11:09, 7 Aprilie 2009
Depinde de organigrama aprobata de catre Conducerea Spitalului dvs.. Ei hotarasc daca pot sau nu transforma acest post. Fiind o instituitie publica, postul va fi in mod obligatoriu scos la concurs (art.3o al.1 Cod. muncii).Fiind deja salariata in instituite, insa ramane la aprecierea conducerii dvs. daca veti fi " promovata".Oricum veti da un examen in acest sens Ca debutanta in profesia -economist statistician- perioada de proba poate fi de cel mult 6 luni.
In legatura cu salariul aveti cred o mica problema.Daca sunteti debutant -economist, avand studii superioare, nu puteti fi incadrata decat cu un salariu minim brut pe tara garantat in plata care cred ca este acum de cel putin 800 ron/luna pentru ca atat este salariul minim pe economie, obligatoriu, pentru persoanele cu studii superioare. Acum nu stiu grilelele de salarizare sau ce contract de munca ati/ veti semnat/a dvs. Dar salariul de 680 ron nu mi se pare a fi legal.
Deci nu puteti sa fiti promovata direct pe post.Acum mai depinde si de Regulamentul dvs. intern de functionare a Spitalului.
Oricum faceti o cerere cu situatia dvs. la Conducere, atasati dovada studiilo, si daca aveti sindicat, cereti si sprijinul sindicatului!
Mult succes!

Av.Gruianu Iuliana (Cermak)
Multumesc pentru raspuns.Salariul de 683 roni este salariul de baza pentru economist debutant incepand cu 01.10.2008, nu se refera la salariul brut.

Mai am o intrebare : perioda de trecere de la debutant la o treapta superioara este obligatoriu de 6 luni, sau poate fi mai mica?
Acest lucru se stabileste de comun acord cu angajatorul si poate fi intre 1 luna si cel mult 6 luni.
De obicei, angajatorii stabilesc perioade de proba de 3 luni.Dar in cazul dvs., v-am spus, Conducerea Spitalului are ultimul cuvant.

Av.Gruianu Iuliana (Cermak)

Multumesc mult!
Ultima modificare: Duminică, 2 Noiembrie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic
michelina1971 a scris:

Multumesc pentru raspuns.Salariul de 683 roni este salariul de baza pentru economist debutant incepand cu 01.10.2008, nu se refera la salariul brut.

Mai am o intrebare : perioda de trecere de la debutant la o treapta superioara este obligatoriu de 6 luni, sau poate fi mai mica?


1. Perioada de proba nu poate fi confundata cu perioada necesara pentru trecerea de la o treapta la alta.:)
2. Promovarea in conditiile legii a persoanelor incadrate pe functia de debutant, a persoanelor incadrate pe posturi unice, precum si a celor care au absolvit studii de nivel superior intr-un domeniu care sa cuprinda activitatea respectiva se face prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate intr-un post de nivel superior.
3. Promovarea personalului contractual are loc din gradul debutant in gradul asistent, dupa cel mult 6 luni, atat pentru cei incadrati pe functii ce necesita studii superioare, cat si medii.

Alte discuții în legătură

Promovare in urma obtinerii diplomei de licenta CO.COS CO.COS In ce act normativ este reglementata promovarea in urma obtinerii diplomei de licenta, de pe postul de asistent medical cu scoala postliceala pe postul de ... (vezi toată discuția)
Salarizare cadre medicale mireille_is mireille_is Buna ziua, ma confrunt si eu cu o situatie neplacuta...sora mea a fost angajata in anul 2010 la un spital public in fuctia de asistent medical...desi ea ... (vezi toată discuția)