avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1001 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensia alimentara.. ajutor
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensia alimentara.. ajutor

Buna ziua!
Sunt studenta in anul II, la taxa si am niste probleme cu tatal meu legate de pensia alimentara. Tatal meu imi da pensie alimentara numai dupa cate 2-3 saptamani in care il sun in fiecare zi si il rog sa imi trimita bani ca am nevoie, iar raspunsul acestuia este ca imi trimite in aceeasi zi, dar niciodata nu face asta. Imi trimite pe luna cam 300 de lei. El mai are un fiu din actuala casatorie. Conform art. 530 (1) tatal meu trebuie sa imi plateasca pensie alimentara atat timp cat sunt la facultate si nu mai tarziu de varsta de 26 de ani. Parintii mei au divortat cand aveam 2 luni si pe el nu l-a interesat deloc educatia mea, sa vina sa ma vada din cand in cand sau macar sa imi dea un telefon. Mereu cand ma intalnesc cu el sau chiar la telefon ma jigneste, dar nu in mod direct, face glume pe seama mea. Toata viata lui si-a batut joc de mine, dar si de mama mea atat timp cat au fost casatoriti. As dori sa il dau in judecata pentru a primi pensia alimentara la timp si nu dupa multe implorari ca si cum as fi un strain care ii cere bani mereu. M-am saturat sa fiu draguta cu el si el sa isi bata joc de mine. Anul acesta l-am rugat din octombrie de cand a inceput facultatea, sa puna bani deoparte pentru taxa de facultate, iar in ianuarie (dupa ce i-am amintit si in decembrie) cand l-am sunat sa ii zic de taxa, mi-a trimis doar 300 de lei din 1250 de lei pt un semestru, spunand ca el atat are si nu poate sa imi dea mai mult, asigurandu-ma in decembrie ca imi trimite "fara nicio problema", asa cum ma "asigura" mereu ca imi trimite bani. Momentan nu sunt angajata nicaieri si nu am posibilitatea sa ma intretin singura de aceea am nevoie si de ajutorul lui, iar el nu intelege. Deoarece nu am prins loc la camin, sunt nevoita sa stau in chirie, tatal meu nu contribuie nici la aceste cheltuieli. Cu banii ma ajuta tatal meu vitreg, care acum este separat de mama mea. Acest lucru nu il impiedica sa ma ajute, desi normal nici nu ar trebui sa faca el asta, ci tatal meu.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat.
Cel mai recent răspuns: m_ella2005 , utilizator 14:02, 2 Februarie 2012
il dai in juddecata ca nu iti plateste pensia alimentara si o sa recuperezi si sumele neplatite, iar daca dupa proces el nu o sa vrea o sa il executi silit, dar ma indoiesc ca nu o sa vrea.
Aveti vreo hotarare judecatoreasca prin care vi s-a stabilit pensia de intretinere dupa implinirea varstei de 18 ani? Daca da, puteti face o cerere catre Judecatoria care a pronuntat hotararea solicitand infiintarea popririi asupra veniturilor acestuia.
Daca nu aveti aceasta hotarare, va trebui ca mai intai sa va dati tatal in judecata in vederea stabilirii pensiei. Pensia va fi stabilita incepan cu data introducerii cererii de chemare in judecata. Pentru perioada de la majorat pana la depunerea cererii de chemare in judecata nu aveti ce sume recupera deoarece se prezuma ca nu ati fost in neveoie din moment ce nu ati solicitat pensia pana acum.
In ceea ce priveste taxa de scolarizare, pe langa pensia alimentara tatal nu poate fi obligat la aceasta plata. De altfel, facultatea nu face parte din invatamantul obligatoriu, este alegerea dv, iar parintele nu poate fi obligat la intretinerea dv decat in limitele prevazute de lege. Atunci cand exista doi copii, intretinerea va fi stabilita pana la 1/3 din venitul lunar net pentru amandoi copiii, iar instantele dau, de regula cote egale pentru ambii copii, respectiv 1/6 din venit pentru fiecare.
In conformitate cu noile dispozitii ale codului civil, instanta ar trebui sa stabilieasca contributia ambilor parinti la cresterea si educarea copiilor. In aceasta situatie si mama dv ar trebui sa contribuie la intretinerea dv cu 25 % din venitul ei lunar, daca sunteti unicul ei copil.
Ultima modificare: Joi, 2 Februarie 2012
m_ella2005, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recurs cerere pensie alimentara MariusFulga MariusFulga Domnilor si doamnelor avocati , am si eu o intrebare. Sunt student in anul 2 de facultate , in cadrul Facultatii de Matematica si Informatica , Universitatea ... (vezi toată discuția)
Pensie intretinere copil major  Loredana Puscasu Loredana Puscasu sunt in divort si am 2 copii din care unul e major si termina anul acesta liceul.Intrebarea mea este daca va trebui sa platesc pensie alimentara pentru ambii ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara dupa 18 ani andrusca16 andrusca16 Ce se intimpla cu pensia alimentara dupa ce implinesti 18 ani ? Mentionez ca parintii mei sunt divortati iar prin hotarire judecatoreasca tatal meu era obligat ... (vezi toată discuția)