avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2219 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara

Buna seara ! Am si eu o intrebare . Sunt eleva , iar parintii mei de anul trecut prin martie au divortat. Mama nu are servici , iar tata refuza sa imi de-a pensie alimentara . Ne este foarte greu . Am incercat sa port o discutie cu tata sa ajungem de accord sa imi de-a macar o mica suma sa ma ajute ca nu avem niciun venit , sunt in clasa a XII a , mai incolo daca vreau sa urmez o facultate imi va fii foarte greu sa ma descurc. Am noroc de bunici ca ne mai ajuta din cand in cand cu banii . Ce pot face ? Inca traim sub acelasi acoperis chiar daca sunt divortati . Pot primi pensia din luna din care au divortat pana in acest moment ? Numai stiu ce sa fac ..
Cel mai recent răspuns: ContSters240769 , utilizator 12:03, 7 Februarie 2012
Mama dvs.sa se adreseze unui executor judecatoresc pentru punerea in aplicare a sentintei de judecata,
Pensia de intretinere a fost stabilita pana la implinirea varstei de 18 ani .

Neplata, cu rea credinta, timp de cel putin doua luni, a pensiei de intretinere reprezinta savarsirea elementului material al infractiunii de abandon de familie , incriminata de art.305 din Codul penal.

Infractiunea poate fi savarsita in mod continuat, daca , in temeiul aceleiasi rezolutii infractionale, subzista neplata.
Plangerea penala prealabila este actul de sesizare prin care este pusa in miscare actiunea penala, in vederea tragerii la raspundere penala a faptuitorului.

Sanctiunea este prevazuta de legiutor in mod alternativ, fiind amenda penala sau inchisoarea .Aceasta este individualizata de catre instanta de judecata in functie de pericolul social concret.

Asadar, aduceti la cunostinta organelor judiciare care este conduita antisociala a tatalui dumneavoastra.