Agentia de Plati si Interventie in Agricultura a anuntat urmatoarele:
Conform prevederilor OMADR nr. 33/2011 coroborat cu prevederile din OMADR 1272/2005, incepand cu anul 2012, pentru a intra in posesia rentei viagere agricole cuvenite, rentierii se vor prezenta personal ori prin mandatar, desemnat prin act Notarial, la centrele judetene ale Agentiei, in perioada 1 martie – 31 august.
In cazul in care contractul de arendare inceteaza, renta viagera agricola se va plati in anul urmator doar daca rentierul incheie, in maximum 30 de zile de la incetare, un nou contract de arendare. Noul contract, inregistrat la Consiliul Local in termen de 15 zile de la data incheierii, se va prezenta in original si in copie la APIA.
In cazul incheierii noului contract de arendare inaintea expirarii termenului, cu un alt agricultor in mod obligatoriu se va proceda la rezilierea contractului initial. Actul de reziliere se va inregistra la Consiliul Local in termen de 15 zile de la data incheierii.
In situatia in care terenul ce face obiectul contractului de arendare, pe baza caruia rentierul agricol beneficiaza de renta viagera agricola de 50 euro/ha/an, este instrainat in perioada de valabilitate a contractului de arendare, renta de 50 euro/ha/an se calculeaza si se datoreaza de la data intrarii in vigoare a contractului de arendare, urmand ca de la data rezilierii contractului de arendare, respectiv instrainarii terenului rentierul sa beneficieze de renta viagera agricola de 100 euro/ha/an.
Dupa decesul rentierului, mostenitorii vor incasa renta datorata pana la data de 31 august a anului urmator celui pentru care aceasta este datorata, pe baza actelor doveditoare privind calitatea de mostenitor, a certificatului de deces in original, precum si a carnetului de rentier agricol al defunctului.