Angajatorul poate stabili criterii de acordare a bonurilor de masa. Este legala stabilirea unei prezente de 100%, indiferent de motivul care a dus la neindeplinirea acesteia, ca si criteriu de acordare a bonurilor? Mai concret, este legal ca angajatorul sa retina bonurile de masa aferente unei luni daca angajatul a fost cateva zile in concediu medical?
Conform legii tichetele care se retin sunt cele aferente perioadei strict nelucrate:
Nu se consideră zile lucrate perioadele în care salariaţii:
a) îşi efectuează concediul de odihnă, potrivit Legii nr. 6/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor şi, respectiv, potrivit contractelor colective de muncă;
b) beneficiază de zile libere plătite, în cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit prevederilor Legii nr. 6/1992, precum şi de zile festive şi de sărbătoare legale, sau de alte zile libere acordate conform contractelor colective de muncă;
c) potrivit dispoziţiilor legale, sunt delegaţi sau detaşaţi în afara localităţii în care îşi au locul permanent de muncă şi primesc indemnizaţie zilnică sau lunară de delegare sau de detaşare;
d) se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă, sunt absenţi de la locul de muncă ori se află în alte situaţii stabilite de angajator împreună cu organizaţiile sindicale sau, după caz, cu reprezentanţii salariaţilor.
Caz concret:
- daca ai concediu medical pana la 3 zile primesti jumatatea bonurilor de masa aferente zilelor lucratoare lunii curente
- daca ai mai mul de 3 zile nu mai primesti deloc in luna in care ai avut concediul medical