Atunci sa abordam problema personalului angajat sau indemnizat.
Pe administrator si pe femeia de serviciu ii angajati cu CIM (contract individul de munca) cu timp partial de lucru.
Presedintelui asociatiei, cenzorului ales in AG, daca vor bani pentru activitatea prestata in folosul asociatiei, comitetul executiv le intocmeste contract de mandat, care din punct de vedere al contributiilor la taxe si impozite este similar cu CIM, in afara de plata somajului, dar nu se declara la ITM.
1. Trebuie sa achizitionati un kit pntru semnatura electronica de la una din firmele agreate de ANAF - acestea sunt trei. Daca cautati pe site-ul lor, va vor indruma cum sa procedati pana la avea acest kit instalat in calculator.
2. Din acest moment aveti de intreprins doua actiuni:
- lucrul cu ITM - Inspectia Teritoriala de Munca - numai pentru CIM-uri
- lucrul cu ANAF - finantele - pentru CIM-uri si contractele de mandat.
3. Pentru ITM va recomand sa cititi aici:
[ link extern ]
4. Pentru lucrul cu ANAF trebuie sa completati si sa depuneti lunar Declaratia 112 care contine impozitul si toate contributiile pentru toate persoanele salarizate sau indemnizate si un centralizator al acestora.
Ca sa ajungeti sa depuneti aceste declaratii online (numai asa se transmit) trebuie sa faceti o imputernicire notariala pentru persoana care va face aceste declaratii, aceeasi cu cea care va administra si semnatura electronica. Cu aceste documente va prezentati la sectia financiara de care apartineti si unde se va inregistra persoana si certificatul de semnatura electronica pe server, astfel incat aceasta sa fie recunoscuta atunci cand, de acasa si folosind tokenul, aceasta va depune declaratia.
Va recomand sa cititi aici:
[ link extern ]