buna seara, am infiintat un pfa de curand pentru un magazin de haine, am si eu cateva nelamuriri: pentru marfa achizitionata ce acte ar trebui sa intocmesc, nir si rap.gestiunea ca si la sc.?, as dori ca pt.produsele de imbracaminte vandute sa ofer cadou cate un suvenir(ex. o bratara etc), cum voi inregistra aceste cadouri daca eu nu incasez bani pe ele de la client, si ce alte registre ar mai trebui tinute, cum voi face cu raportarea venitului la fisc ar fi mai bine in sistem real? si nu in ultimul rand am nevoie de un contabil?
va multumesc anticipat.
Sa o luam pe rand:
- la marfa achizitionata se face NIR si apoi se indegistreaza in Raportul de gestiune, care presupun ca poate fi periodic, nu cred ca aveti atata rulaj de marfa astfel incat sa faceti inregistrari intr-unul zilnic
- cadourile pe care vreti sa le oferiti le puteti inregistra in bonul de la casa de marcat ca si discount, si atunci ele se scad; achizitia acestora este o cheltuiala pentru d-voastra
- eu va sfatuiesc sa optati pentru impozitarea in sistem real, norma de venit mi se pare exagerata, prea mult impozit de plata
- nu aveti nevoie de contabil, dar ar fi indicat, macar sa colaborati cu unul care periodic sa va verifice inregistrarile si sa faca eventuale corecturi
- ca si registre, va trebuie Registrul de incasari si plati, Registrul inventar, Registrul mijloacelor fixe (daca este cazul), Registrul unic de control
In registrul de incasari si plati se inregistreaza doar incasarile si platile, adica chitantele si rapoartele de la casa de marcat, nu facturile. Daca mai aveti nevoie de indicatii, va pot ajuta cu sfaturi.