avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cum pot beneficia de indemnizatie de somaj fara sa imi ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cum pot beneficia de indemnizatie de somaj fara sa imi dau demisia?

Lucrez ca si educatoare într-o grădiniţă. Avem o multime de probleme şi de aceea as dori să renunţ la mizeria in care sunt acum dar fara a.mi da demisia si totodată as dori să beneficiez de indemnizatia de somaj. Cum pot face acest lucru legal şi fără alte complicaţii.
Vă multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:08, 14 Februarie 2012
Se poate beneficia de somaj numai daca :
- c.i.m. inceteaza din motive neimputabile dvs
- aveti un stagiu minim de cotizare de 12 luni in ultimele 24 de luni anterioare datei depunerii cererii la somaj.

Prin motive neimputabile, in sensul art. 17 alin. (1) din Legea nr.76/2002, se intelege:
a) incetarea raportului de munca in temeiul art. 56 lit. b), d), e), g) si i), art. 61 lit. c) si d), art. 65 alin. (1), art. 95 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) incetarea raportului de munca la initiativa angajatorului, prin notificare scrisa, in temeiul art. 31 alin.3 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare; ....

Asadar, acestea sunt articolele care va dau posibilitatea sa beneficiati de somaj ...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Demisie MARIANASAVA MARIANASAVA BUNA ZIUA.Am o intrebare daca plec de la locul de munca prin demisie cu respectarea preavizului de 20 de zile calendaristice am dreptul la somaj dupa aceea ? (vezi toată discuția)
Ajutor somaj adrianlungescu adrianlungescu Buna ziua. As dori sa stiu daca pot beneficia de ajutor de șomaj daca am lucrat 2 ani și 5 luni cu contract de muncă pe 4 ore. (vezi toată discuția)