avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 487 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Folosirea spatiului comun
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Folosirea spatiului comun

Salutare! Ma numesc Alexandru T si sunt din Bucuresti ,detin o firma de telecomunicati( retea) ce vreau eu sa fac ...sa mut toate echipamentele sus intr-un spatiu comun al blocului langa casa liftului. M-am apucat sa strang semnaturi de la toti locatari din bloc ( din cate stiu eu am nevoie de 50+1) precizez ca nu vorbesc cu presedintele blocului de 3 ani de zile ( de cand am infintat firma) si nici cu administratorul blocului nu ma inteleg ...si se opun folosirii spatiului comun. In accesta situatie am decis ca imi fac singur dreptate ....as dori cateva sfaturi si legea,decretul in care ma incadrez.
Cu respect
Alexandru T
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 20:22, 15 Februarie 2012
Va confruntasti cu o situatie foarte delicata ,pentru ca aspectele mentionate privitor la pozitiile conflictuale detinute fata si in raport de presedinte si de administrator va defavorizeaza apreciabil
Schimbarea destinatiei spatiilor comune din condominii este reglementata de catre L nr 230/2007,si precizeaza ca este necesar ca Inainte ca presedintele sa-si dea acordul prin semnatura si stampila pe formularul de la registrul comertului ,solicitantul trebuie sa obtina acordul vecinilor de sus, jos si de pe acelasi etaj.
Dupa ce-si dau acestia acordul este necesar ca documentul sa fie semnat si stampilat de presedintele asociatiei de proprietari -cu care dvs sunteti in situatie conflictuala
Prin Ordinul ANAF nr. 2112/2010, a fost aprobata Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra acestuia, necesare la inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social.
Inregistrarea la organul fiscal a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social se dovedeste cu „Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social”.
Pentru inregistrarea documentului in cauza se depune la organul fiscal competent „Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, direct la registratura sau prin posta, cu confirmare de primire.
Cererea prevazuta mai sus se depune de catre titularul dreptului de folosinta al spatiului cu destinatie de sediu social, si va fi insotita de urmatoarele documente:
- actele doveditoare a dreptului de folosinta:
- titlul de proprietate;
- contract de vanzare cumparare;
- contract de inchiriere;
- contract de comodat, investit cu data certa;
- alte acte care atesta dreptul de folosinta, dupa caz.
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz;
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice;
- doua timbre fiscale in valoare de 2 lei/bucata;
Pe de alta parte ,in urma deciziei de neconstitutionalitate a prevederilor L nr 7/1996 privind cadastrul si publicitatea imobiliara si cvorumul necesar pentru instrainarea spatiilor comune din condominii,rezulta ca unica varianta legal acceptabila ar fi inchirierea respectivului spatiu -conditionat de acordul vecinilor si mai ales al presedintelui de asociatie de proprietari
Ultima modificare: Marți, 14 Februarie 2012
ynocentta, utilizator
Buna seara!
Va multumesc pentru raspuns! referitor la ce ati scris mai sus ..tin sa precizez ca sediul social il am la acceasi adresa si punctul de lucru il am in alta adresa ,deci nu are nici o legatura ..firma pe care o detin! Eu ca simplu locatar care am adresa in acel bloc , vreau sa folosesc acel spatiu.
Ultima modificare: Marți, 14 Februarie 2012
net-one, utilizator
Pentru a putea utiliza o parte din proprietatea comuna trebuie sa obtineti acordul comitetului executiv (nu si al administratorului), si acordul majoritatii simple a proprietarilor, precum si a proprietarilor direct afectati.

Deci va trebuie totusi acordul comitetului executiv, in lipsa acestuia nu va puteti face dreptate singur.
Iata ce spune Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari:
Art. 39. - Proprietatea comuna poate fi utilizata de catre terti, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, numai cu acordul majoritatii proprietarilor membri ai asociatiei si al proprietarilor direct afectati de vecinatate, in baza unui contract de inchiriere, de folosinta sau de concesiune

Acest contract se incheie cu conducerea asociatiei de proprietari si ca sa-l puteti face trebuie sa comunicati cu presedintele.
Ultima modificare: Miercuri, 15 Februarie 2012
elga50, moderator
Multumesc de raspuns elga50..

Ce as putea sa fac? in comitet sunt numai "batrani" ...si nu stiu iei ce este ala internet...eu am inceput sa strang semnaturi de locatari blocului, sa inteleg ca nu este de ajuns 50+1? nu am nevoie de contract locuiesc in acel bloc...Si inca o intrebare mai am : Presedintele blocului trebuie sa locuiasca in blocul respectiv ? ( din cate stiu nu locuieste in blocul nostru)
Ultima modificare: Miercuri, 15 Februarie 2012
elga50, moderator
Dv. sunteti proprietar in acel bloc, dar pentru ca vreti sa folositi un spatiu comun, in aceasta ipostaza deveniti tert, deci trebuie sa incheiati un contract de inchiriere pentru acel spatiu cu conducerea asociatiei. Prin aceasta solicitare a dv. comitetul poate analiza locatia, daca este potrivita pentru ceea ce doriti sa faceti, daca nu incomodati accesul celorlalti proprietari etc.

Inteleg ca va este incomod sa comunicati cu niste oameni cu care ati "taiat toate puntile de legatura", dar dv. aveti nevoie acum si e cazul sa incercati sa reconstruiti relatia.

Presedintele blocului trebuie sa fie proprietar al unui imobil din acel bloc, nu neaparat sa locuiasca acolo. Normal ar fi ca proprietarii sa-si aleaga totusi un presedinte care sa locuiasca efectiv in bloc si care sa cunoasca indearoape problemele blocului, dar nu este obligatoriu.

Interventie moderator

Va rog sa va cenzurati limbajul, pe acest forum nu sunt permise insultele adresate indiferent cui, se impune limbajul civilizat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dovada sediu social Marcel Mihalache Marcel Mihalache Am inteles ca dupa ultimele modificari la legea 31, contractul de comodat nu mai este acceptat la ORC ca dovada spatiu, ci numai contract de inchiriere ... (vezi toată discuția)
Se poate face un contract de comodat pentru un apartament pentru care exista deja un contract de inchiriere a spatiului? cenescu cenescu Se poate face un contract de comodat pentru un apartament pentru care exista deja un contract de inchiriere a spatiului? Este vorba de un contract de ... (vezi toată discuția)
Schimbare sediu caprice caprice Buna s la ONRC eara, ce fel de acte sunt necesare pt schimbarea sediului social a unei societati? (vezi toată discuția)