avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Contract de asigurare in sistemul public de sanatate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Contract de asigurare in sistemul public de sanatate

Cei care muncesc la negru si nu sunt asigurati medical isi pot plati cash asigurarea medicala la C.N.A.S. ? Si daca da , cam cat ar costa pe luna , pe an si care ar fi modalitatile de plata. Se plateste lunar , trimestrial sau anual. Multumesc !
Cel mai recent răspuns: razvan38 , utilizator 15:07, 15 Februarie 2012
Daca nu aveti contract de munca, va puteti incheia un contract ca persoana fara venit direct cu casa de sanatate si veti plati 39 lei pe luna.
@razvan38,

Care a fost situatia dvs. din pc. de vedere al realizarii de venit(salariu,somaj,activitate independenta)in perioada ianuarie 2007 pana in prezent?
In functie de acest fapt se va stabili care este datoria dvs. la fondul de sanatate,caci aveati obligatia de a va asigura,indiferent daca realizati/nu realzati venit.
Daca in tot acest interval nu ati realizat niciun venit impozabil,veti achita contributia retroactiv 6 luni,la nivelul sal. minim brut/taraa la data platii,respectiv 700 lei,plus dobanda de intarziere.
Mai apoi veti plati lunar cate 5,5%din salariul minim brut/tara ,respectiv 39 lei,in baza contractului de asigurare pe care il veti incheia cu casa.
Pana in 2010 am fost plecat din tara , deci nu am platit nimic , iar dupa 2010 am muncit la negru. Sa inteleg ca trebuie sa platesc retroactiv pe 6 luni plus penalizari. Estimativ , cam cat ar trebui sa platesc retroactiv ? Multumesc mult pentru raspunsuri.