avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 532 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata concediu medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata concediu medical

Buna ziua. Am si eu o intrebare :cum se plateste concediul medical? daca angajatorul este obligat sa mi plateasca banii daca acestia nu i au venit de la cnas?
mentionez ca sunt in concediu medical de peste o luna de zile si mai am de stat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:25, 15 Februarie 2012
OUG nr.158/2005 prevede :
Art. 12 Indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca se suporta dupa cum urmeaza:
A.de catre angajator, din prima zi pâna în a 5-a zi de incapacitate temporara de munca;

B.din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, începând cu:
a)ziua urmatoare celor suportate de angajator, conform lit. A, si pâna la data încetarii incapacitatii temporare de munca a asiguratului sau a pensionarii acestuia;

b)prima zi de incapacitate temporara de munca, în cazul persoanelor asigurate prevazute la art. 1 alin. (1) lit. C si alin. (2).

Art. 47
(1)Constituie contraventii faptele savârsite prin încalcarea dispozitiilor art. 6 alin. (3) si (4).
(2)Constituie contraventii urmatoarele fapte, savârsite prin încalcarea obligatiilor prevazute la art. 36 alin. (3):
a)refuzul nejustificat de plata a indemnizatiilor;
b)calculul si plata eronata a indemnizatiilor;
c)eliberarea certificatelor de concedii medicale, cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 49 Constatarea contraventiilor prevazute la art. 47 si aplicarea amenzilor corespunzatoare se fac de catre organele de control ale CNAS si ale caselor de asigurari de sanatate.


In speta, depuneti o sesizare la Casa de Asigurari de Sanatate in care mentionati refuzul nejustificat al angajatorului de a va plati concediul medical.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură