avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce trebuie avut in vedere la preluarea functiei de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce trebuie avut in vedere la preluarea functiei de presedinte a unei asociatii de proprietari?

Administratorul Asociatiei de Proprietari sa mutat din bloc,iar proprietarii m-au desemnat sa preiau functia de presedinte. Mentionez faptul ca nu mai aveam in cadrul asociatiei de circa 2 ani, nici presedinte, nici comitet executiv si nici cenzor.Va rog, daca ma puteti ajuta sa stiu care sant pasii ce trebuiesc facuti si ce anume trebuie sa preiau de la fostul administrator. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: luky64 , utilizator 15:17, 15 Februarie 2012
sunteti Presedinte sau Administrator ?
Sant presedinte.
In calitate de cenzor proaspat si fara experienta am asistat la o situatie similara anul trecut, nu pot sa va spun ca am facut totul dupa cum spune legea, dar am incercat cat de cat sa facem in limita bunului simt si sa ne asiguram fiecare spatele. La predare primire am intocmit un proces verbal si am facut un opis cu toate actele preluate (registre, chitantiere, facturiere, liste de plata vechi, contracte incheiate cu furnizorii, actele de infiintare, tot ce era adunat la vechea administratie). Am specificat in procesul verbal exact soldul fiecarui apartament, soldurile fiecarui fond existent, toate datoriile la furnizori ramase, soldurile casei si a contului la banca.
S-au intocmit mai multe exemplare, a semnat fiecare (Presedinte nou, cenzor nou, administrator nou, presedinte vechi, administrator vechi - ca doar atat mai ramasese din vechea structura) si am inceput activitatea de la situatia existenta.
As avea de mentionat ca inainte de a prelua ceva, cititi si recititi legea 230/2007 si normele ei de aplicare pentru a sti ce presupune a fi presedinte si ce atributii/drepturi/obligatii aveti, precum si care este cadrul legal de functionare a unei asociatii.
Apoi faceti o adunare generala si alegeti un comitet legal, precum si un cenzor (sau o comisie) caci urmeaza perioade grele pentru dumneavoastra sa descurcati vechea situatie si sa mergeti mai departe. Veti avea nevoie de sustinere si de cateva persoane de incredere cu care sa colaborati. Imediat ce aveti un comitet intocmit si faceti predarea/primirea actelor + stampila, angajati un administrator serios care sa va ajute in ceea ce faceti, raspundearea este mare intr-o asociatie, iar probleme sunt destule.
Va doresc succes in ceea ce v-ati propus si sa va ajute Dumnezeu.
Va multumesc pentru sfat, am sa tin cont de el.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Schimbarea administrator asociatie aavmav aavmav Buna seara. Cum se procedeaza in cazul in care administratorul nu se mai poate ocupa de asociatie si doreste sa renunte la aceasta? ( mentionez ca d.na ... (vezi toată discuția)
Demiterea administratorului angelica82 angelica82 Buna seara.Locuiesc pe o scara de bloc cu 43 aparatmente.Din cauza unor neregului sesizate de mai multi vecici si din cauza unor salarii colosale pe care ... (vezi toată discuția)
Situatie incasari cote intretinere akadea akadea va prezint o situatie pe care o intalnesc si sunt in cautarea unor opinii despre cum ar trebui procedat. in urma demiterii administratorului asociatiei, se ... (vezi toată discuția)