Am intocmit evidenta financiar contabila pe ultimele 6 luni ale unei societati comerciale (contabila nu mai este in tara). Am convenit ca sunt de acord si am intocmit rapoartele (cf art. 61 si 62 din Legea 85 / 2006), mentionate in notificarea primita de la lichidatorul judiciar.
Pentru ca societatea nu avea sesiune de an 2011 platita la programator, am cumparat special pentru aceasta un modul de gestiune (stocuri). Am reconstituit evidenta imobilizarilor pentru perioada 2008-2011, a amortizarii, a intrarilor si a iesirilor de imobilizari. Am intocmit toate rapoartele privind creditorii, debitorii a bancilor prin care s-au derulat operatiuni....Rapoartele intocmite contin toate datele cerute in notificare: denumire creditor/debitor, adresa, numar de inregistrare la ORC, CUI...sunt vreo 20 de pagini. Am intocmit procese verbale de predare a situatiilor (semnate de lichidator, de mine si de fostul administrator). Nu pun la indoiala buna credinta a lichidatorului, dar nu am mai lucrat pana acum cu societati de insolventa.
Am muncit mult.
Societatea a intrat in insolventa (iunie 2011) si apoi in faliment (oct.2011).
De comun acord cu lichidatorul judiciar am stabilit (verbal) un onorariu .
Intrebarea mea este urmatoarea: In ce act se materializeaza intelegerea noastra verbala privind onorariul meu. Onorariul dumnealui a fost stabilit in procesul verbal al adunarii generale a creditorilor debitorului aflat in insolventa, mai apoi faliment.
Cand si in baza a ce imi voi primi banii?
Cum este legal?
Din punctul meu de vedere ati gresit. Conform art. 23 din legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei in vederea indeplinirii atributiilor sale administratorul judiciar / lichidatorul va putea desemna persoane de specialitate. Numirea si remuneratia acestora vor fi supuse aprobarii comitetului creditorilor cand se achita din averea debitorului si aprobarii judecatorului sindic cand se achita din fondul unic.
Numirea si remuneratia acestora vor fi supuse aprobarii comitetului creditorilor cand se achita din averea debitorului si aprobarii judecatorului sindic cand se achita din fondul unic.
M-i s-a spus ca va mai avea loc o adunare a creditorilor...Ce sa inteleg?
Lichidatorul comunica creditorilor in adunare ca este nevoie de un contabil pentru a efectua anumite lucrari si face o desemnare si o propunere de remunerare, iar acestia aproba desemnarea si remunerarea sau nu o aproba. Daca aproba se consemneaza in procesul verbal al adunarii. Si dvs. va faceti treaba, urmand a va incasa banii conform celor stabilite si consemnate in procesul verbal. Daca creditorii nu va aproba pe dvs si vor alt contabil agreat de ei sau daca nu sunt de acord cu remuneratia? Nu veti trage concluzia ca ati muncit degeaba? Sau poate lichidatorul va va face totusi o plata din onorariul sau dar care va fi mult mai mica decat efortul dvs. ....
La fel si in situatia cu judecatorul sindic.
Comitetul director a fost desemnat. A fost confirmat administratorul / lichidatorul judiciar si onorariul acestuia.Nu este mentionata nicio alta persoana.La numele meu se face mentiune in "depunerea raportului intocmit de administratorul judicar" in iulie 2011, fara vreo referire la onorariu...Adunarea generala a avut loc in august 2011. Nu apar pe ordinea de zi...
Asa cred ca se va intampla...Voi primi din onorariul lui....
Sau pot spera la inca o adunare generala a creditorilor?
Multumesc mult!