As aprecia daca ma poate ajuta cineva cu mai multe informatii. S-a infiintat anul trecut un PFA pe codul respectiv, PFA cu norma de venit. Ce declaratii trebuiau depuse anul trecut? Am inteles ca de anul acesta s-ar fi scos nroma de venit pentru codul respectiv. E adevarat? In aceasta situatie, in ce categorie se situeaza PFA-ul? Ce declaratii trebuie depuse anul acesta? Am depus in anul in curs declaratiile 200 si 220. Mai trebuie sa depun ceva? Auzisem cum ca acum ar trebui sa tin si evidenta contabila. In ce consta asta? Registru de casa? De unde il achizitionez? Multumesc mult!
In 15 zile de la data infiintarii trebuia sa depuneti formularul 220.
Daca anul trecut ati fost impus pe norma de venit, nu mai trebuie depusa declaratia 200 pentru anul 2011, cu termen de depunere 25 mai 2012. Daca nu ati depus declaratia 220 la inceputul activitatii, s-ar putea sa vi se stabileasca din oficiu obligatia , luati legatura cu AFP de domiciliu sa clarificati.
Daca activitatea respectiva nu mai este impusa pe norma de venit, trebuia sa depuneti pana la 31 ian.2012 declaratia 220, pentru stabilirea platilor anticipate, iar declaratia 200 pentru anul 2012 o venti depune la anul, pana la 25 mai 2013.
Trebuie sa conduceti contabilitate in partida simpla,
In cazul unui PFA registrele obligatorii ce trebuiesc cumparate sunt:
- Registrul Unic de Control
- Registrul Jurnal Incasari si Plati (cod 14-1-1/b)
- Registrul Inventar (cod cod 14-1-2/a)
Daca operatiunile pe care le faceti intra in sfera TVA, si nu sunteti platitor de TVA, este totusi necesara si tinerea evidentei jurnal de vanazari/jurnal de cumparari caci aveti obligatia depunerii anuale a declaratiei 392 B.