Buna ziua,
Parcurgand listele de plata si facturile de la furnizori am gasit o nelamurire in legatura cu repartizarea facturilor de gaz celor care intre timp s-au debransat.
Avem urmatoarea situatie:
Fact1 estimare pentru perioada 04.11.2011-06.12.2011, emisa pe 19.12.2011
Propr1 s-a debransat la data de 30.11.2011
Fact1, fiind emisa in Dec, apare pe lista lunii Dec, chiar daca este calculata in mare parte pentru Noi.
Intrebarea este daca Propr1 trebuie scos de la plata furnizorului de gaz pe lista lunii Dec (nemaibeneficiind de servicii in luna respectiva) sau luam in calcul efectiv perioada de calcul si nu data emiterii facturii?
Cum procedati in asociatia dumneavoastra?
Trebuie gasita o solutie de mijloc, nu se poate sa nu rezolvati chestiunea cu ”hartiile” in mana. Apoi, cam cat ar fi acele costuri pentru o luna cel mult? Noi asa am procedat, ne-am inteles in conditiile in care am tinut cont de data deconectarii de la reteaua comuna si la data efectuarii lecturarii contorului. Simple calcule aritmetice...
Si eu inclin mai mult pe calculul exact al perioadei din factura eventual niste aproximari de bun simt, si nu am gasit in lege o indrumare mai exacta decat ca cel care decid este comitetul executiv. Din pacate asa o decizie ar insemna sa reverific 4-5 liste in urma, caci intre timp am avut vreo 4 cazuri de genul. Nemaivorbind ca 2 luni de estimare si una de citire da peste cap tot calculul, pe care tre sa il urmaresti timp de 3 luni pentru a scoate pe cineva definitiv de pe liste.
Sumele sunt in jur de 150 ron pe fiecare estimare, si -150 pe regularizare :) si asta impartit la 3-4 apartamente. Am tot facut ajustari la EON pentru indicele estimativ dar tot supraevaluat a ramas.
Da, aveti dreptate... Noi avem contracte individuale de prin 2001, asa ca am uitat cum procedeaza noii patroni de la gaze... Da, se cam complica treaba, insa poate de acum inainte, puteti sa va faceti un cont de internet la furnizor si lecturati dvs. contorii generali la sfarsitul lunii, ii comunicati si atunci facutrile vor veni ”luna pe luna” si nu mai aveti treaba cu estimarile si regularizarile. Spuneam ca de acum inainte...
Asta ar fi fost urmatorul pas pe care l-as fi facut, din fericire din Ian 2012 au ramas 2 apartamente bransate la teava veche, dintre care 1 este nelocuit de vre-o 2 ani, astfel contorul general va deveni unul "personal" pentru apartamentul ramas, dar asta dupa ce inchei si cu lista de luna asta :)
Multumesc de pareri, daca mai are cineva vre-un "artificiu" pe care il aplica in asociatie raman recunoscator pentru detalii.