V-as ruga sa ma lamuriti, daca pentru situatia descrisa mai jos, asociatia de proprietari are vreo obligatie legala.
Asociatia este facuta pentru un condominiu cu 10 etaje, la care acoperisul este o terasa orizontala cu o usoara inclinatie inspre interior (pentru scurgerea apei meteorice). La executia cladirii (in 1980), constructorul nu a facut un atic de protectie. La parter era prevazut un restaurant, care avea si o mica gradina de vara. Cu vreo 7- 8 ani in urma, actualul proprietar de la parter, a facut o inchidere a spatiului cu destinatie de gradina de vara, la care tavanul este din profile usoare din otel. In acest spatiu functioneaza actualmente , o banca (in chirie).
In aceasta iarna, datorita caderilor masive de zapada, la un moment dat, tavanul s-a deformat putin si a cazut tavanul fals din rigips intr-un birou.
Chiriasul a solicitat de la asociatia de proprietari o informare scrisa , care sa precizeze cand a avut loc evenimentul, descrierea acestuia, care sunt pagubele si cine sunt vinovatii. Ei nu au indepartat cantitatea mare de zapada de pe partea lor de acoperis, decat dupa producerea evenimentului si sustin ca ar fi cazut ceva zapada de pe terasa orizontala a blocului (poate fi vorba de o cantitate mica, deoarece este greu de crezut, ca pe o zi insorita, fara vant, zapada pleaca singura la plimbare urcand pe o panta de 2-3 grade).
Contactand proprietarul spatiului , acesta nu a fost interesat de problema (spatiul fiind amenajat de catre chirias).
Are asociatia obligatia de a da chiriasului o astfel de informare scrisa?
Cel mai recent răspuns:
ynocentta , utilizator
19:19, 22 Februarie 2012