avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 837 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Perioada in care beneficiez de pensie de invaliditate ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Perioada in care beneficiez de pensie de invaliditate constituie stagiu?

Buna ziua !

As dori sa stiu daca pensia de invaliditate se ia in calcul ca vechime ? Dar ca si perioada de cotizare ? Ma interesez pentru ca nu stiu cum o sa se calculeze cand voi ajunge la pensia pentru limita de varsta.
Nu voi avea stagiul de cotizare minim de 34 de ani daca nu se pun si cei pensionati medical.
Mentionez ca am 63 ani si 7 luni si sunt pensionat medical de la 01 martie 2012.
Am incercat sa intreb cand am depus dosarul, dar... functionarul de la ghiseu nu stia, a spus ca nu ea analizeaza dosarul, si asa si este, cred.
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 22:39, 7 Martie 2012
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 49
(1) In sistemul public de pensii se asimileaza stagiului de cotizare si perioadele necontributive, denumite in continuare perioade asimilate, in care asiguratul:
a) a beneficiat de pensie de invaliditate;
...
Art. 82
(1) La data indeplinirii conditiilor pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta, pensia de invaliditate devine pensie pentru limita de varsta.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1) se acorda, din oficiu, cuantumul cel mai avantajos.
...
2. Stagiul de cotizare minim este de 15 ani asa ca nu va faceti griji (34 de ani este stagiul complet de cotizare), la indeplinirea conditiilor pentru pensionarea pentru limita de varsta se ia in calcul si perioada in care ati beneficiat de pensie de invaliditate.