Am si eu o problema cu seful la servici lucrez ca agent de paza, si anume, ma suna ieri si imi spune ca din data de 9 februarie nu mai am ce cauta la lucru ca nu am atestat de paza problema este ca in noiembrie 2011 de la servici m-au trimis la un curs de atestare de agent de paza am facut cursul dar cand sa dau examen nu a mai fost de gasit cel care a facut cursul. In ianuariue 2012 seful mi-a spus sa fac pe bani mei cursul respectiv asa am si facut iar la recomandarea lui am mers la un domn care facea cursuri si acuma examenul este in iunie 2012 dar seful acuma vrea sa ma dea afara. Intrebarea legal ma poate da afara? Si ce asi putea face in privinta asta.
Multumesc
Art. 40 din Legea nr.333/2003:
(1) Angajarea personalului cu atributii de paza sau garda de corp se face pe baza atestatului eliberat in conditiile prevazute la art. 41 si a certificatului de cazier judiciar.
(2) Conducatorii unitatilor prevazute la art. 2 alin. (1), care detin secrete de stat sau care desfasoara activitati de interes strategic, sunt obligati sa solicite si avizul Serviciului Roman de Informatii, pentru personalul angajat in vederea executarii serviciului de paza. (3) Conducatorii unitatilor prevazute la art. 2 alin. (1) pot angaja pe durata determinata persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 39 lit. a)-c), dar nu mai mult de 3 luni si doar la prima angajare, cu scopul de a asigura perioada necesara pentru finalizarea procedurilor de angajare si de obtinere a atestatului profesional.
Art. 39 Persoana care urmează să îndeplinească atribuţii de pază sau protecţie trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie cetăţean român sau cetăţean al unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene ori ale Spaţiului Economic European şi să aibă vârsta de cel puţin 18 ani;
b) să fie apt medical pentru exercitarea funcţiei;
c) să nu aibă antecedente penale pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;