avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Denumire indicator rutier
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Denumire indicator rutier

Buna seara,

In legislatia rutiera exista un indicator a carui denumire este: "Accesul interzis vehiculelor cu masa mai mare de ... t(tone)''.
Stie cineva(si cand spun asta vreau ca acel cineva sa-mi indice exact textul de lege unde a gasit raspunsul) la care masa se refera: proprie,maxima autorizata sau totala reala(masa proprie+incarcatura din momentul respectiv)?

P.S. Astept raspuns doar de la un profesionist in domeniu,nu de la incepatori care isi dau cu parerea!(sunt la randul meu profesor de legislatie rutiera)
Ca sa continui ideea,in Conventia de la Viena din 1968,scrie ,e adevarat ca acest indicator spune: "Inscrierea cifrei tonajului, fie de culoare deschisa pe silueta vehiculului, fie, conform paragrafului 4 al art. 8 din conventie, intr-un panou suplimentar instalat sub indicator, inseamna ca interzicerea nu se aplica decit daca greutatea maxima autorizata a vehiculului sau a ansamblului de vehicule depaseste acea cifra."

Problema este urmatoarea: -daca vorbesc cu badea Gheorghe care paste oile pe malul lacului si-l intreb"Bade,ce greutate are oaia aia? si el imi raspunde"Vreo 20 de Kile!''
ar merge,dar sa asociez intr-un text de lege notiunea de greutate(care este o marime vectoriala caracterizata prin modul,directie si sens si care are ca unitate de masura in SI(sistemul international) -N(NEWTON sau kg*m/s2) cu tona-care este unitate de masura pentru masa(legatura dintre cele doua fiind doar prin G=mxg;g=9.8 m/s2 acceleratia gravitationala),mi se pare neprofesional si nu o pot lua in considerare.

Ai gasit un alt text de lege?Daca ,sa mi-l trimiti si mie!