Potrivit art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata. Prin urmare, exista obligatia de a inregistra toate facturile si chitantele emise pe numele societatii.
Prin urmare, este posibil ca o societate comerciala care si-a suspendat activitatea sa inregistreze in continuare venituri si cheltuieli, dar care nu sunt rezultatul activitatilor pe care aceasta este autorizata sa le desfasoare. Spre exemplu, societatea poate avea cheltuieli sub forma unei chirii pentru sediul social, poate sa efectueze diverse plati pentru furnizorii restanti, poate fi obligata sa plateasca unui fost angajat anumite drepturi restante.
In concluzie, o societate comerciala care si-a suspendat activitatea poate inregistra in contabilitate diverse cheltuieli ce nu tin de specificul obiectului de activitate.
Sursa: Portalul Infotva.ro
[ link extern ]