avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inregistrari contabile in perioada de suspendare
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inregistrari contabile in perioada de suspendare

Daca in perioada de suspendare se reziliaza un contract de leasing financiar pe motivul neplatii leasingului iar societatea de leasing preia bunul, cand se opereaza in contabilitate iesirea mijlocului fix, in momentul predarii sau in momentul iesirii din suspendare ?
Cel mai recent răspuns: casanova , utilizator 16:08, 25 Mai 2010
Toate actele care va parvin in timpul suspendari activitati le inregistrati in
contabilitate la reluare activitati societati..:D ,mai putin fluxul de numerar,adica incasari si plati .
Nu aveti voie sa faceti nici cheltuieli, nici venituri:(
Ultima modificare: Marți, 25 Mai 2010
iulia53, utilizator
Scoaterea din evidenta a autoturismului neachitat si predat firmei de leasing se inregistreaza la data predarii, nu intervin elemente de cheltuiala inregistrarile contabile consider ca sunt urmatoarele :

281 = 213
167 = 213

Iulia53 @ :
Nu aveti voie sa faceti nici cheltuieli, nici venituri


Cheltuieli pot fi efectuate , dar sunt inregistrate ca fiind nedeductibile la momentul inregistrarii . Dar in momentul in care se efectueaza inventarierea, cum se va inregistra acest autoturism , daca el este scos la iesirea din suspendare ?



Pe perioada in care societatea are activitatea suspendata:

•nu se emit si nici nu se inregistreaza chitante si facturi,
•evidenta contabila se tine la 3 luni,
•bilanturile contabile se depun la 6 luni si 1 an,
•se pot face plati (telefon, rate credite etc),
•se pot face incasari in urma contractelor derulate anterior suspendarii, dar numai prin banca (pentru ca este interzisa emiterea de facturi si chitante),
•se pot face plati prin banca la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale,
•capitalul social poate fi retras din contul de capital (in caz de nevoie poate fi virat in contul curent pentru efectuarea de plati),
Daca se doreste inchiderea conturilor de la banca pentru a opri calculul si plata de comisioane pentru “administrarea de cont”, atunci platile de mai sus vor fi efectuate in numerar la sediile furnizorilor, sau pe alte cai (exemplu: din conturi personale, din conturi de card personale
Daca aveati un contract de leasing in derulare nu trebuia sa vi se aprobe suspendarea societatii (din cate stiu eu). Intrebati un jurist, sa nu aveti probleme.
Singura reglementare legislativa care se adreseaza perioadei de suspendare a activitatii este ordinul 122112 iunie 2009 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu unde este specificat astfel :

3.Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusă acestui regim, contribuabilii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a)să nu desfăşoare niciun fel de activitate;
b)să nu obţină venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare şi/sau alte elemente similare veniturilor;

c)să nu dispună de personal angajat şi să nu plătească venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului;
d)să figureze, în evidenţa fiscală, cu toate obligaţiile declarative şi de plată îndeplinite;
e)să nu aibă în curs de soluţionare un decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor;
f)să nu facă obiectul unei acţiuni de inspecţie fiscală, în curs de derulare;
g)să nu fie înscrişi în lista contribuabililor declaraţi inactivi;
h) în cazul contribuabililor, persoane juridice, înfiinţaţi în baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inactivitatea temporară să fie înscrisă în registrul comerţului, conform prevederilor art. 237 din legea menţionată,
4.Regimul de declarare derogatoriu se solicită de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală aceştia sunt înregistraţi ca plătitori de impozite, taxe şi contribuţii.
5.În cerere, contribuabilul declară pe propria răspundere că îndeplineşte condiţiile prevăzute la pct. 3 lit. a)-c) şi menţionează perioada pentru care solicită regimul de declarare derogatoriu.
6.În cazul societăţilor comerciale, odată cu cererea de acordare a regimului de declarare derogatoriu, se depune dovada înscrierii inactivităţii temporare la registrul comerţului, respectiv o copie a extrasului de registru emis de către oficiul registrului comerţului privind starea societăţilor comerciale, referitoare la suspendarea temporară a activităţii acestora.

Coroborat art 3, lit a si b cu art 6 rezulta ca aceleasi principii se aplica in cadrul suspendarii si inactivitatii .

Despre cheltuieli nu se face vorbire in legislatia actuala. Sau poate gresesc .......?

Am citit pe net articolul mentionat de d-na iulia dar moderatorul acelui material nu face trimitere la un text de lege ci consider ca este o opinie personala privind aplicarea legislatiei in domeniu .

Alte discuții în legătură

Bilant la 30.06.2010 Diana_10 Diana_10 o firma asuspendat activitatea la 31.12.2009, in ianuarie are plati la buget si cheltuielile cu suspendarea firmei,iar in martie are chitanta de la ORC ... (vezi toată discuția)
Suspendare activitate srl cu bani de luat si de dat ContSters106950 ContSters106950 FIRMA DE CONSTRUCTII FARA ACTIVITATE, CU PERSONALUL IN SOMAJ. VREAU SA INTRERUP ACTIVITATEA, AM INCEPUT CU REGISTRUL COMERTULUI, DAR MAI AM DE INCASAT BANI ... (vezi toată discuția)
Suspendare activitate mercur_ro mercur_ro Buna ziua! Ce se intampla cu datorilie unei SC care isi suspenda activitatea la ONRC (nu mai desfasoara activitate)? Va rog, am nevoie de raspuns urgent. ... (vezi toată discuția)