avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Constituire asociatie de proprietari la nivel de scara ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Constituire asociatie de proprietari la nivel de scara - ajutor va rog

Buna ziua,

Pe scurt situatia in blocul in care locuiesc (format din 5 scari), este caracterizata momentan de un razboi si haos general, condus de o gasca de oameni care se considera a fi stat in stat si sta in felul urmator .. Anul trecut, dupa decesul fostului administrator, cu ocazia participarii la adunarea extraordinara am aflat urmatoarele
-Presedintele vechi a demisionat intre timp si s-a mutat din localitate astfel ca acum ne-a fost prezentat presedintele nou – nu stim nici cand, nici cum a fost ales
-Ni s-a adus la cunostinta ca avem chiar si un administrator nou, in persoana unui locatar, fara pregatire, fara atestat dar...foarte docil – inscaunat nu ales
-Asociatia functioneaza inca pe vechea forma de organizare - de locatari, desi la un moment dat a fost demarata procedura de constituire a celei de proprietari iar acum nu mai stie nimeni nimic si trebuie s-o luam de la capat cu organizarea
-Toate actele asociatiei, stampila..etc. se afla in posesia actualei conduceri daca pot sa-i spun asa.
-Pe langa acestia, au mai aparut 2 grupuri de locatari care revendica conducerea asociatiei pe sistemul daca voi v-ati inscaunat singuri, avem si noi dreptul sa facem asta
...lista poate continua dar ma opresc aici.

Dupa multe sedinte convocate de cele 3 grupuri autointitulate conducerea asociatiei, certuri, acuze si discutii interminabile fara finalitate care n-au facut altceva decat sa amplifice haosul, la ultima sedinta care a avut loc anul acesta in luna februarie, pentru ca tot nu s-a ajuns la un consens, a fost luata hotararea de a fi constituite asociatii de proprietari la nivel de scara/scari, functie de cum se inteleg locatarii. Astfel scara 4 s-a unit cu 5 si urmeaza sa formeze propria AP (conducerea actuala este formata exclusiv din locatari ai acestor scari), si restul scarilor sa se descurce fiecare cum poate.
Eu locuiesc la scara 2 si comitetul de initiativa a propus verbal infiintarea AP doar pentru scara noastra. Pentru ca initiativa apartine sefului de scara si inca unui locatar care au vrut sa i-a taurul de coarne dar.. nu stiu cum, de unde sa inceapa procedura si vad ca lucrurile tergiverseaza, am decis personal sa ma alatur lor benevol, sa dau o mana de ajutor fiind si in interesul meu ca lucrurile sa se aseze odata pentru totodeauna pe fagasul normal. Nefiind in domeniu ... am nevoie de putin ajutor.

Pentru inceput am citit tot ce se putea citi despre infiintarea AP si am intocmit convocatorul pentru intrunirea proprietarilor in vederea stabilirii actiunilor necesare infiintarii AP cu urmatoarea ordine de zi
–consultarea proprietarilor cu privire la infiintarea AP la nivelul blocului...scara...
–stabilirea numelui si alegerea sediului social al viitoarei AP
–stabilirea cotei de contributie individuala necesara constituirii partimoniului initial al viitoarei AP (din ce stiu este 700 ron minim)
–stabilirea unui buget pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de efectuarea tuturor demersurilor pentru infiintarea si inregistrarea viitoarei AP si modul de constituire al acestuia
–desemnarea persoanei/persoanelor fizice sau juridice insarcinate cu intocmirea statului si a acordului de asociere
–desemnarea persoanei/persoanelor reprezentante a viitoarei AP pentru colectarea documentelor individuale, supravegherea si gestionarea efectuarii tuturor formalitatilor
–propuneri pentru desemnarea persoanelor fizice/juridice ce urmeaza a fi insarcinate cu managementul financiar si de proprietate a viitoarei AP – presedinte, administrator, comitet de executie, comisie de cenzori
–stabilirea unui termen de finalizare a documentatiei necesare constituirii AP

Din ce am citit, un alt punct care ar trebui discutat este cel referitor la modalitatea de inregistrare a proprietatii asupra imobilului – va rog putin ajutor pentru ca n-am nici cea mai mica idee despre ce e vorba si ce presupune.
Din experientele dvs. ar mai fi ceva ce trebuie pus la punct la prima intalnire? Intreb asta pentru ca stiu ce fel de vecini am si o sa-mi fie aproape imposibil sa-i conving ulterior ca am uitat sa discutam una alta (mai ales daca e vorba de vreo obligatie din partea dansilor).

Orice informatie, sfat este bine venita.
Multumesc anticipat.


Cel mai recent răspuns: nelu.h , utilizator 12:24, 19 Martie 2012
Asociatia se inregistreaza la judecatoria de sector pe baza actului constitutiv, statutului si avizelor provizorii de la furnizorii de utilitati.
Daca vreti sa faceti Asociatie de proprietari, trebuie mai intai sa verificati, tevile de apa, gaze, daca pornesc de la o singura scara, sau sunt deja pe fiecare scara, si au contoare sau nu. Pentru ca trebuie sa faceti contract separat cu furnizorii. Ex: radet, apa nova, repartitoare de caldura, gunoi, energie electrica,gaze,lift. Intretinerea se calculeaza pe baza acestor facturi si a nr de persoane care locuiesc pe scara.
Exista contorizare separata la nivelul fiecarei scari de bloc, stiu ca trebuie sa obtinem avizele de la toti furnizorii de utilitati si sa incheiem contracte cu acestia. Esential in acest stadiu este sa trecem de primul pas si apoi, cu rabdare le vom rezolva si pe celelalte.
Multumesc.
MihaelaML a scris:

–consultarea proprietarilor cu privire la infiintarea AP la nivelul blocului...scara...

La acest punct pregatiti un tabel (3 exemplare) cu toti proprietarii din scara, pe care vor semna pentru infiintarea asociatiei. Acesta o sa va trebuiasca in dosarul pe care o sa-l depuneti la judecatorul delegat.


–stabilirea numelui si alegerea sediului social al viitoarei AP

Puteti propune orice nume frumos. Am vazut asociatia Crizantema, Scala, Carmen, Dunarea, Carpati... Aveti un spatiu, un uscator, o camera undeva pentru sediu? Sa evitati a va fixa sediul in apartamentul unui proprietar. Puteti sa va amenajati intr-un uscator, intr-o boxa, in holul de la intrare..., o camera mica pe care sa o declarati sediu ca "spatiu amenajat".

–stabilirea cotei de contributie individuala necesara constituirii partimoniului initial al viitoarei AP (din ce stiu este 700 ron minim)

Nu trebuie sa constituiti nici un patrimoniu al asociatiei. La aceasta adunare stabiliti ca fiecare proprietar sa contribuie la constituirea fondului de rulment conform legii 230/2007. Si dupa aceea a unui fond de reparatii.

–stabilirea unui buget pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de efectuarea tuturor demersurilor pentru infiintarea si inregistrarea viitoarei AP si modul de constituire al acestuia
–desemnarea persoanei/persoanelor fizice sau juridice insarcinate cu intocmirea statului si a acordului de asociere
–desemnarea persoanei/persoanelor reprezentante a viitoarei AP pentru colectarea documentelor individuale, supravegherea si gestionarea efectuarii tuturor formalitatilor

Constituirea asociatiei se poate face fara costuri daca intre vecini sunt oameni care se pricep cat de cat. Dar, daca o sa apelati la o firma de specialitate sau o persoana din afara asociatie care sa va ajute la intocmirea dosarului, este nevoie sa adunati ceva bani. Dar tineti cont ca altfel nu trebuie sa platiti mai nimic sau aproape nimic. Cineva intocmeste tabelele, procesul verbal, statutul asociatiei..., adica munceste si consuma hartia. Poate membrii comitetului de initiativa se descurca fara a angaja pe cineva dinafara asociatiei.
Daca nu aveti oameni care sa faca aceste lucruri, hotarati la aceasta prima adunare sa constituiti un fond special pentru a plati pe cineva.

–propuneri pentru desemnarea persoanelor fizice/juridice ce urmeaza a fi insarcinate cu managementul financiar si de proprietate a viitoarei AP – presedinte, administrator, comitet de executie, comisie de cenzori

Alegeti-va un comitet executiv format din 3-5-7 membri inclusiv presedintele asociatie. Tot acum daca puteti alegeti o comisie de cenzori sau macar un cenzor. Acesta sau acesti cenzori sa fie alesi dintre proprietari si nu angajati pentru ca deocamdata nu are cine sa-i angajeze. Nu angajati acum administrator, ci dupa constituirea asociatiei. Comitetul va angaja administrator si nu adunarea generala.

Din ce am citit, un alt punct care ar trebui discutat este cel referitor la modalitatea de inregistrare a proprietatii asupra imobilului – va rog putin ajutor pentru ca n-am nici cea mai mica idee despre ce e vorba si ce presupune.

Nu prea inteleg ce vreti sa spuneti mai sus. Conform legii 230/2007 fiecare proprietar trebuie sa depuna la asociatie o copie a actului de proprietate. Acestea vor sta la baza intocmirii dosarelor de infiintare a asociatiei alaturi de celelalte documente pe care le gasiti in prima parte a legii 230/2007 si HG 1588/2007.
Mergeti la Directia de finante locale, la biroul judecatorului delegat si vedeti ce documentatie mai trebuie. Este posibil sa fie afisata pe usa acelui birou intreaga documentatie necesara.
Aici pe avocatnet gasiti modele de statut si alte documente de care va puteti folosi.

Multumesc pentru ajutor dle. Adrian
- sediul asociatiei va fi in uscatoria blocului pe care o vom amenaja. E cea mai buna varianta pentru ca m-am gandit si eu ca nu e bine sa ne legam de nici o proprietate individuala din bloc.
- eu intelesesem ca trebuie constituit la infiintare un patrimoniu initial (un fel de capital social minim asa cum este in cazul societatilor comerciale), care trebuie sa se ridice cel putin la nivelul unui salariu brut minim pe economie, separat de fondul de rulment. N-am inteles bine?
- imi cunosc destul de bine vecinii si din pacate despre contributii pentru constituirea fondului de rulment, nemaivorbind de cel de reparatii pentru viitoarea AP, momentan, marea majoritate nici nu vor sa auda. Sustin sus si tare ca au platit aceste contributii la vechea asociatie, ca pe scara noastra nu sunt restante majore si nici nu s-au facut reparatii in ultimul timp deci banii nu s-au utilizat ( asa gandesc dansii) si de acolo trebuie recuperati. O sa-mi fie aproape imposibil sa-i fac sa inteleaga ca pana la partajul patrimoniului vechi (daca o mai fi ceva de partajat ...) e cale lunga si deocamdata trebuie s-o luam de la zero.
- pe sistemul ..la placinte inainte, la razboi inapoi.. si din motive financiare, mai mult ca sigur vor alege varianta ca cineva dintre noi sa se ocupe de tot si cum nu se inghesuie mai nimeni .. e lesne de inteles cine va fi acea persoana.
Asta este..o sa incerc sa ma lupt cu morile de vant pentru ca din pacate . ..alta varianta n-am.

Multumesc inca odata si sper sa nu va deranjeze daca voi mai apela la sfaturile dvs.pe viitor.
O zi buna

Alte discuții în legătură

Infiintarea unei noi asociatii de bloc prin separarea din cadrul unei asociatii formata din doua scari cris-blocatar cris-blocatar Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea situatie: Intr-un bloc cu doua scari sc.A doreste separarea de asociatia veche. Cum v-om putea ... (vezi toată discuția)
Divizarea asociatiei de proprietari przybilla przybilla Buna ziua tuturor. Exista in prezent o asociatie de proprietari a unui bloc format din 3 scari. Din fericire toate facturile se platesc deja separat pe ... (vezi toată discuția)
Functionare asociatie de proprietari ContSters134265 ContSters134265 La data de 01.12.2013, proprietarii a trei blocuri noi situate pe aceeasi strada au constituit o asociatie in conditiile Legii nr. 230/2007, iar cu ... (vezi toată discuția)