Ma puteti ajuta, va rog cu un raspuns in legatura cu plata/neplata TVA?
Ma intereseaza care sunt avantajele si dezvantajele pentru o firma inregistrata ca platitoare de tva dar si pentru una neplatitoare de tva.
Totodata, va rog sa-mi confirmati si care este baza legala.
Nu exista o baza legala care sa va prezinte avantajele si dezavantajele intre a fi platitor/neplatitor de tva. Dvs, trebuie sa vedeti avantajele sau dezavantajele proprii dvs afaceri.
Personal, recomand ca cei care intr-un an fiscal nu depasesc cifra ce afaceri de 35000 eur (119000 lei) sa nu devina platitor de tva. Este o taxa suplimentara, care in aceasta situatie, nu ar trebui sa impovareze o firma si asa mica.
Daca considerati ca veti depasi aceasta suma , daca veti dori sa participati la licitatii publice sau daca veti dori sa efectuati achizitii/livrari intracomunitare atunci e recomandat sa deveniti platitor de tva.
Mai am o intrebare: in cazul in care firma este neplatitoare de tva dar a realizat cheltuieli pe care urmeaza sa le recupereze de la clienti prin facturarea acestora, cum recomandati ca este mai bine: sa se amane procesul de trecere firma platitoare de tva sau sa se realizeze cat mai rapid schimbarea?
Buna seara,
Eu personal nu am inteles aceasta ultima intrebare dar as vrea sa aduc o completare la ce zicea jade_0923 mai sus. Pentru livrari intracomunitare societatea nu este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA decat daca se depaseste plafonul de 35.000 EUR mentionat mai sus, iar pentru achizitii intracomunitare daca se depaseste plafonul de 10.000 EUR in decursul unui an calendaristic.
De pragul de 10000 eur stiam si eu. Am mers pe ideea ca @fcostea va face livari/achizitii intracomunitare mai mari de aceste sume. Tocmai ce am spus de o cifra de afaceri care depaseste pragul sde 35000 eur cifra de afaceri care pooate fi obtinuta numai din livrari intracomunitare). :)
@fcostea: puteti sa reformulati a doua intrebare ptr ca nu prea am inteles.
Firma este neplatitoare in acest moment iar obiectul de activitate este ceva de gen "consultanta si management"; pentru serviciile de management prestate, firma nu a emis inca facturi (le va emite in viitor inclusiv retroactiv) iar valorea lor (anuala) va depasi plafonul de 35 000 eur, deci va trebui sa devina platitoare de tva.
Ma intereseaza sa stiu daca am vre-un avantaj (fiscal sau de alta natura) sa aman facturarea si sa raman neplatitoare o perioada de timp sau sa grabesc demersurile ptca firma sa devina platitoarea de tva.
Mentionez ca pt moment, clientii firmei sunt pers juridice neplatitoare de tva.