avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Coasigurat in sistemul public de sanatate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Coasigurat in sistemul public de sanatate

Am 27 ani si sunt studenta. Am aflat ca peste 26 ani, nu mai sunt asigurata la Casa de Asigurari de sanatate. Eu am lucrat anul trecut, 2011, din iunie, pana in octombrie, apoi am intrat in primul an la facultate, la stat, la buget. Inainte de a lucra am fost coasigurata la sotul meu la servici.
Intrebarea mea este: pot sa fiu din nou coasigurat in conditiile in care in ultimele 12 luni am avut 3 luni lucrate, adica am obtinut venit? Doresc sa fac niste analize si nu as dori sa le platesc.

Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: ContSters136493 , utilizator 17:08, 24 Martie 2012
Da, daca sotul este salariat poate sa va ia coasigurat cu conditia sa nu obtineti venituri proprii si sa nu detineti terenuri in suprafata de peste 10.000 mp in zonele colinare si de ses si de peste 20.000 m2 in zonele montane.
Puteti sa-mi spuneti, va rog de ce acte am nevoie? Sotul meu a intrebat la munca si i s-a spus ca nu mai am dreptul deoarece am lucrat in ultimele 12 luni (iunie 2011-octombrie 2011).

As dori sa va mai intreb: daca raman insarcinata, in calitate de coasigurat am dreptul la toate analizele care se fac pentru gravide???????

Multumesc anticipat
1. Sotul dvs. depune la angajatorul sau urmatoarele:

-cerere prin care solicita inscrierea sotiei drept coasigurat al sau;
-declaratia data pe propria raspundere precum ca are sotia in intretinere;
-certificatul de casatorie;
-carte de identitate a sotiei;
-adeverinta eliberata de Administratia Financiara din care sa rezulte faptul ca sotia nu realizeaza venit.

In baza acestora angajatorul ii elibereaza apoi adeverinta de asigurat in care sotia figureaza drept coasigurat al sotului asigurat.