Va rog, am nevoie de sfatul dvs.
Imi puteti spune care este temeiul legal prin care, in cazul angajatilor cu CIM (nu functionar public), se poate emite decizie de delegare de atributii in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu specifice unei anumite functii pe perioada cat titularul de post nu este la serviciu (din orice motiv).
Se poate emite o astfel de decizie in cazul persoanelor care nu sunt functionari publici?
Interesul este ca persoana care preia aceste atributii sa-si indeplineasca in acelasi timp si sarcinile specifice functiei de baza, iar hotararea sa fie generala, in sensul ca de la data emiterii ei si in baza ei, cel desemnat sa poata prelua atributiile celui plecat.
Delegarea de atributii are loc la acelasi loc de munca, iar salariatul inlocuieste pe o perioada determinate un alt salariat, preluandu-i functia.Cu alte cuvinte, delegarea de atributii poate inseamna schimbarea temporara a functiei cu o alta functie, la acelasi loc de munca sau poate insemna cumulul de functii in cadrul aceluiasi angajator.
art.40 C.mun.:
(1) Angajatorul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii; b) sa stabileasca atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii;
c) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;
d) sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu;
e) sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si regulamentului intern;
f) sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora.
.....
Daca salariatul accepta, va putea indeplinii prin cumul de functii si obiectivele delegate, dar astfel poate beneficia si de anumite drepturi reglementate prin CCM, RI sau CIM (spor, etc.).