avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... de ce nu mi se accepta demisia?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

de ce nu mi se accepta demisia?

Buna ziua,

Am o mica/mare problema la locul de munca: intentionez sa demisionez prin articolul 55 litera b (acordul partilor) si nu mi se aproba demisia. Mentionez ca m-am angajat exact cu un an in urma pe baza unei repartitii de la ANOFM (repartitie care mi s-a cerut expres de catre angajator).

Ce am gasit eu pe net, este Legea 76/2002 care prevede incadrarea in munca pe baza repartitiei de la ANOFM:

"ART. 80
(1) Angajatorii care încadrează în munca pe durata nedeterminată
absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioada de
12 luni, pentru fiecare absolvent:
.....
litera c) 1,5 salarii de baza minime brute pe ţara, în vigoare la data
încadrării în munca, pentru absolvenţii de învăţământ superior.

........
ART. 83
(1) Angajatorii care încadrează absolvenţi în condiţiile art. 80 sunt
obligaţi sa menţină raporturile de munca sau de serviciu ale acestora cel
puţin 3 ani de la data încheierii.
(2) Angajatorii care încetează raporturile de munca sau de serviciu ale
absolvenţilor, anterior termenului prevăzut la alin. (1), sunt obligaţi sa
restituie, în totalitate, agentiilor pentru ocuparea forţei de munca sumele
încasate pentru fiecare absolvent, plus dobanda de referinta a Băncii
Naţionale a României în vigoare la data încetării raporturilor de munca sau
de serviciu, dacă încetarea acestora a avut loc din următoarele motive:
a) încetarea raportului de munca în temeiul art. 55 lit. b), art. 56
lit. c), e) şi f) şi art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările
ulterioare;
b) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 90 alin. (1) lit.
b), alin. (2) lit. e) şi alin. (4) lit. c) din Legea nr. 188/1999, cu
modificările şi completările ulterioare."
... etc

Link-ul catre legea completa il gasiti aici:
[ link extern ]

Am inteles de la HR ca singura solutie pt demisie este ca eu sa termin relatiile de munca inainte de a incheia 1 an la locul de munca. Situatia este cel putin ciudata avand in vedere ca saptamana asta eu implinesc exact 1 an la firma aceasta. Ideea e ca daca demisionez acum, cu preaviz, depasesc 12 luni de munca la firma aceasta, iar acest lucru este inacceptabil de firma... de ce??
Normal ca dansii nu mi-au dat nici un fel de explicatie, chiar daca am solicitat...
Va rog sa-mi spuneti ce implicatii are legea 70/2002 asupra firmei si de ce nu sunt lasat sa plec prin Demisie in baza articolului 55, lit.b.

Multumesc mult!
Temeiul de drept al incetarii c.i.m. prin demisie il reprezinta art.79 alin.1, art.79 alin.7 sau art.79 alin.8 din Codul muncii.
Art.55 lit.b din Codul muncii reprezinta incetarea c.i.m. prin acordul partilor.

In conditiile in care c.i.m. va inceta in baza art.55 lit.b C.mun., angajatorul este obligat sa restituie, in totalitate, agentiei pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare absolvent plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca.

Asadar, solicitati angajtorului incetarea c.i.m. prin demisie in baza art.79 alin.7 C.mun. (in aceasta situatie angajatorul renunta total sau partial la preaviz)
Multumesc frumos de raspuns, m-am lamurit! :)!
Buna ziua! Am si eu o problema!!!!!! Am depus o cerere de incetare a cotnractului de munca cu acordul partilor cf. art. 55 lit. b, prin luna august. Angajatorul nu a fost de acord si ma obliga sa/mi duc demisia sau, in caz contrar, imi desface contractul cu litera „i”. Este posibil din punct de vedere legal sa nu imi accepte acea cerere si sa ma oblige sa duc demisia>??? Multumesc!!
Ciubotzel a scris:

Buna ziua,

Am o mica/mare problema la locul de munca: intentionez sa demisionez prin articolul 55 litera b (acordul partilor) si nu mi se aproba demisia. Mentionez ca m-am angajat exact cu un an in urma pe baza unei repartitii de la ANOFM (repartitie care mi s-a cerut expres de catre angajator).
Ce am gasit eu pe net, este Legea 76/2002 care prevede incadrarea in munca pe baza repartitiei de la ANOFM:

"ART. 80
(1) Angajatorii care încadrează în munca pe durata nedeterminată
absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioada de
12 luni, pentru fiecare absolvent:
.....
litera c) 1,5 salarii de baza minime brute pe ţara, în vigoare la data
încadrării în munca, pentru absolvenţii de învăţământ superior.

........
ART. 83
(1) Angajatorii care încadrează absolvenţi în condiţiile art. 80 sunt
obligaţi sa menţină raporturile de munca sau de serviciu ale acestora cel
puţin 3 ani de la data încheierii.
(2) Angajatorii care încetează raporturile de munca sau de serviciu ale
absolvenţilor, anterior termenului prevăzut la alin. (1), sunt obligaţi sa
restituie, în totalitate, agentiilor pentru ocuparea forţei de munca sumele
încasate pentru fiecare absolvent, plus dobanda de referinta a Băncii
Naţionale a României în vigoare la data încetării raporturilor de munca sau
de serviciu, dacă încetarea acestora a avut loc din următoarele motive:
a) încetarea raportului de munca în temeiul art. 55 lit. b), art. 56
lit. c), e) şi f) şi art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările
ulterioare;
b) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 90 alin. (1) lit.
b), alin. (2) lit. e) şi alin. (4) lit. c) din Legea nr. 188/1999, cu
modificările şi completările ulterioare."
... etc


Dosarul de angajare a unui salariat trebuie sa contina, pe langa celelalte documente si repartitia ce se elibereaza de la somaj. Asta nu inseamna ca de la data angajarii dvs. angajatorul a beneficiat de 1.5 salarii...pentru aceasta ar fi trebuit facut un dosar decatre angajator si depus la AJOFM
Subiect: RE: incetare contract cu art. 55 lit.b

Imi cer scuze!!! Revin ... Dar problema este ca eu nu sunt absolventa, am lucrat timp de 7 ani la societatea respectiva. Am avut probleme de sanatate si am depus o cerere de incetare a contractului de munca cu acordul partilor cf. art. 55 lit. b, prin luna august 2008. Au trecut deja 3 luni si nu mi s/a rezolvat situatia. Angajatorul nu a fost de acord si ma obliga sa/mi duc demisia sau, in caz contrar, imi desface contractul cu litera „i”. Este posibil din punct de vedere legal sa nu imi accepte acea cerere si sa ma oblige sa duc demisia>??? Ei deja au emis o decizie cu demisie, fara a exista de fapt una facuta si semnata de mine. Pot sa fac plangere la ITM???? Multumesc!!

Alte discuții în legătură

Conventie cu absolvent ....terminarea peroadei de primire a subventiilor....le pot acorda 55b? corina.trandafir corina.trandafir Imi pleaca 2 angajati cu care incheiasem conventie de absolventi la Amofm. Le pot aproba cererile (cu 55 b acordul partilor) ....avand in vedere faptul ca ... (vezi toată discuția)
Incetare cim art 55, lit b alcibiade alcibiade Buna seara, In conditiile in care am solicitat prin depunerea la registratura unitatii in data de 07 a cererii privind incetarea CIM in data de 08, conform ... (vezi toată discuția)
Preaviz viovio viovio buna ziua avand functia de contabil durata preavizului este de max 15 zile, in cazul demisiei? legea este 53/2003 art 55 lit b? multumesc (vezi toată discuția)