Am o factura de mobilier cu data de 30 noiembrie 2011 care nu a fost inregistrata. Am constatat omiterea ei in luna ianuarie. Cum o inregistrez avand in vedere ca la inventar s-a constata existenta faptica a mobilierului si rezultatul inventarierii se inregistreaza in ianuarie 2012. Precizez ca este un SRL si plateste impozit pe venit, am incheiat anul 2011 cu pierdere.
Facturile se pot inregistra timp de 5 ani de la emiterea lor. Inregistrati-o cat mai curand si ar fi bine sa atasati o nota explicativa privind motivele neinregistrarii in nov. 2011. Oricum firma fiind platitoare de impozit pe venit nu prea aveti de ce sa va faceti probleme.
Asadar tva-ul nu se deduce ? Unde se specifica in legislatie? Contul de ch nu trebuie inlocuit de 117 fiindca se refera la o cheltuiala din anul precedent? Eu folosesc sistemul simplificat de contab dar ma gandeam sa folosesc reglem. OMFp 3055/2010 si sa contez asa:
4426=401
1174=401 in loc de 303 = 401
Conf ordinului 3055, corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectuează pe seama rezultatului reportat (ct 117). Dar, tot conf ordinului 3055, erorile nesemnificative aferente exerciţiilor financiare precedente se corectează, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totuşi, pot fi corectate pe seama contului de profit şi pierdere erorile nesemnificative (ct 121).
Erorile nesemnificative sunt cele de natură să nu influenţeze informaţiile financiar-contabile. Se consideră că o eroare este semnificativă dacă aceasta ar putea influenţa deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situaţiilor financiare anuale. Analizarea dacă o eroare este semnificativă sau nu se efectuează în context, având în vedere natura sau valoarea individuală sau cumulată a elementelor.
Acum ramane de vazut in ce fel va influenteaza situatiile financiare.