va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa faca proprietarii unui bloc care doresc sa se desprinda dintr-o asociatie si doresc sa formeze o asociatie noua?
va multumesc
1. Sa va separati utilitatile cu contoare separate (cele care au mai ramas la comun);
2. Sa luati o aprobare standard de la furnizori ca, din p.d.v. tehnic, este posibila contorizarea si, deci, facturarea separata (acolo unde este cazul)
3. Sa constituiti un comitet ad-hoc care sa convoace o sedinta a proprietarilor de pe o scara in care se da acordul cu majoritate de voturi pentru desprinderea din vechea asociatie si constituirea intr-una noua, precum si numirea unui comitet care sa se ocupe de redactarea statutului si acordului de asociere. Drafturile acestor doua componente ale viitorului dosar le gasiti pe internet sau lasati-mi o adresa de mail pe mesaje private si vi le trimit eu.
4. Noul comitet va redacta si va intocmi dosarul de infiintare al asociatiei si-l va depune la primaria de care apartineti la serv. juridic. Mai departe lucrurile sunt legate si veti fi anuntati cand si cum si in ce fel.
5. Dupa ce obtineti hotararea judecatoreasca si codul fiscal si, deci, sunteti o entitate separata de vechea asociatie, comitetul executiv nou ales si presedintele vor proceda la preluarea bazei tehnico-materiala a scarii de la vechea asociatie, in urma unui proces verbal de preda-primire. Atentie la cum primiti astfel incat balanta sa fie 0 (zero). E bine ca in aceasta chestiune sa fie implicati oameni care se pricep pentru a nu lua teapa si vechile probleme sa vi se transfere si sa porniti din start cu handicap. Succes!
Buna ziua,
va deranjez cu cateva intrebari, va rog.
nu stim ce sa facem cu persoanele care ne calculeaza intretinerea, ni se opreste in fiecare an FOND RULMENT 300 ron - 350 ron/an + Reparatii 50 ron/luna. Ce reprezinta aceste sume, va rog, ca tot ce se face terasa, termopan, interfon ... pentru toate ni se opreste banii lunar la intretinere. Stim ca noul administrator a preluat activitatea cu 300 milioane vechi in cont si cand intrebam de acesti bani ni se spune ca nu mai exista ca au platit restantierii, sa fim seriosi .
Ce putem face, ce ne sfatuiti, va rog, am vrea un control la acte, dar cum sa procedam ? #-o
Va multumesc, o zi buna
Din punct de vedere economic, nu e rentabila existenta a doua asociatii intr-un bloc. Problemele care va determina acum sa infiintati o noua asociatie vor aparea cat de curand si in asociatia noua.
Cand considerati ca sumele pretinse sunt nejustificat de mari faceti contestatie( in dublu exemplar, cu nr. de inregistrare - trimiteti prin posta cu confirmare de primire daca nu vi se primeste la asociatie) si cereti explicatii in scris. Faceti plata numai dupa ce veti primi explicatiile. Solicitati sprijinul primariei ( in scris, in dublu exemplar, cu nr. de inregistrare). Daca esista suspiciuni de frauda, sesizati politia in scris, prin posta cu confirmare de primire. Toate aceste documente va vor fi de mare ajutor in cazul in care va dori cineva sa va cheme in instanta pentru neplata..