Am cateva nelamuriri legate de evidenta contabila la PFA-ul meu. Unde gresesc va rog sa ma corectati sau sa veniti cu adaugari. Am cumparat Registrul de inventar si Registrul de incasari si plati. Intre timp am aflat ca desi nu toti stiu, trebuie si Registrul de control in care vor scrie inspectorii fiscali atunci cand vin in control si daca nu il ai primesti amenda. De asemenea acest registru trebuie inregistrat (stampilat la finante).
La PFA de ce se tine cont in contabilitate de facturi sau de extrasul de cont? Intreb acest lucru pentru ca eu am contract de colaborare cu cateva firme, si dupa noile legi o firma imi retine impozit 10% la sursa, iar celelalte firme imi vireaza in cont intreaga suma.
Plus de asta contabila firmei, unde mi se retine 10%, spune ca pe factura trebuie sa trec suma totala. Eu vroiam sa trec detaliat. Comision din care 10% retinere la sursa iar in dreapta sa fac calulul brut - 10% = net, dar in mai multe randuri mi s-a spus ca trebuie sa trec suma totala pe factura. Deci pe factura pana la urma se trece valoarea bruta, sau neta ?
Ce-i drept am primit adeverinta cu retinerile la sursa, incat sa pot justifica la finante, dar nelamurirea mea este daca contabilitatea se tine dupa sumele facturate eu atunci ma incarc cu suma totala, in schimb eu am primit cu 10% mai putin. Plus de asta eu cum fac situatia finala pe 2011 avand 2 firme care nu retin la sursa nimic, si 1 care retine 10% ?
Precizez ca am cont bancar de pfa. Cineva care lucreaza ca si contabil mi-a zis ca foloseste contul personal pentru evidenta II-ului personal. Eu stiam ca trebuie cont bancar separat de cel personal.
1.Si Registrul de inventar si Registrul jurnal de incasari si plati se numeroteaza, snuruiesc si se inregistreaza la fisc
2.In casarile se inregistreaza in RJÎP pe baza documentelor de incasare si extrasului de cont.
3.Factura contine valoarea bruta
4. Pentru incasarile efectuate din care s-a retinut 10% se va plati numai diferenta de impozit de 6%, dupa depunerea declaratiei 200 (se va anexa adeverinta cu retinerile la sursa)
5. Este mai corect sa existe cont bancar pe pfa. In practica, sunt cazuri cand contul personal este folosit pentru PFA.
Registrul de control daca intrebati la fisc(precizati insa ca sunteti PFA) este optional, adica nu este obligatoriu sa-l aveti daca sunteti PFA.
Cat despre venitul pe care-l primiti de la firma care va si retine 10% impozit, nu-l treceti in registru ci il declarati pe formularul 200 la venituri pe proprietate intelectuala.
In cazul in care mi s-a retinut cei 10% la sursa, in Registru de incasari si plati ce suma se inregistreaza, brutul de pe factura, sau netul din extrasul de cont ? La fel si in declaratia 200, ce anume se trece ?
In cazul in care mi s-a retinut cei 10% la sursa, in Registru de incasari si plati ce suma se inregistreaza, brutul de pe factura, sau netul din extrasul de cont ? La fel si in declaratia 200, ce anume se trece ?
Pfa
karmen_olaru
Va adresez o intrebare la care sper sa primesc un raspuns bun: am un PFA iar societatea cu care am contract de comision face plata facturilor mele in contul ... (vezi toată discuția)