Buna ziua,
Am intentia de a infiinta un PFA (contabilitate in regim real) ce-si va desfasura activitatea pe internet si ma blochez la partea de contabilitate.
"Afacerea" mea consta in a retine un comision de fiecare data fix in urma unei colaborari intre un ofertant si un beneficiar - eu avand rol de a retine banii pana cand e gata serviciul. Platforma ce vreau sa o creez e foarte complexa, dar principiul cam acesta ar fi. Platile se vor face doar prin cont bancar.
Pentru asta inteleg ca trebuie sa completez in registrul de plati si incasari fiecare transfer pe care eu il primesc in contul meu bancar in functie de extrasul de cont si nu este nevoie de a completa facturi sau de a scoate bonuri de casa.
Dar nu stiu daca am nevoie si de alte formulare ce vor trebui completate cum ar fi registrul pentru inventar?!
Ma puteti ajuta cu mai multe sfaturi pentru o mai buna contabilizare. Caut de ceva vreme raspunsuri, dar imi este greu sa le gasesc pe cele bune de fiecare data.
Stiti si daca la infiintarea unui PFA exista reduceri pentu studenti ?
Sa spunem ca X vrea sa plateasca pentru un serviciu de pe site-ul meu oferit de catre Y.
X imi va plati mie 25lei (valoarea serviciului) - timp in care X va primi totodata o factura generata automat pe email, eu urmand sa trec in registru incasari si plati valoarea de 25lei.
Dupa ce serviciul oferit de Y va fi completat si X va confirma acest lucru, eu voi transfera in contul lui Y suma de 22lei( 3 lei fiind comisionul meu ) si voi trece in registrul Incasari si Plati in dreptul rubricii Plati suma de 22lei - aici nefiind nevoie de a genera factura din cate inteleg, extrasul lunar al contului bancar fiind suficient.
Cei 3 lei ramasi mie vor reprezenta profitul net, acesta fiind impozabil.
Alte nedumeriri ce le am :
1. Am procedat corect ? / Unde am gresit ?
2. Taxele ce le voi mai plati bancii in urma transferului se vor trece ca si cheltuieli sau in rubrica Plati din registrul incasari si plati ?