avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Informatii asigurare sanatate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Informatii asigurare sanatate

Salut.

Poate reuseste cineva sa ma lamureasca.
Am 22 de ani, anul trecut am terminat facultatea, n-am lucrat si nu lucrez cu forme legale (nu am platit si nu platesc nicio contributie la stat).
Am intrat si eu pe site-ul SIUI, am introdus CNP-ul si imi apare ca sunt asigurat. Asa sa fie?

Am citit ceva pe undeva, dar nu stiu sigur daca este adevarat. Cei cu varste cuprinse intre 18 si 26 de ani sunt scutiti de plata contributiilor la sanatate, chiar daca nu mai sunt studenti si nu au un loc de munca?

Alt lucru care m-ar interesa: eu cum pot sa aflu daca am medic de familie? Tin minte ca aveam un medic de familie, un medic padiatru (cred) la care am mers ultima data pe la 15-16 ani. Avand in vedere ca acum sunt major, cum trebuie sa procedez, trebuie sa ma inscriu la alt medic de familie?

Chestia e ca, din cate am inteles eu, cand te inscrii la un medic de familie trebuie sa duci si adeverinta de salariat care sa demonstreze ca ai platit asigurarea...iar eu nu sunt salariat. Ce trebuie sa fac?

E foarte aiurea. In mod normal nu m-ar interesa deloc acest aspect pentru ca pana acum nu am avut nicio problema de sanatate, dar trebuie sa mai pun si raul in fata...

Ideea e ca vreau sa am un medic de familie care sa ma indrume, eventual sa mai fac niste analize din cand in cand + sa-mi platesc contributiile la sanatate daca este nevoie astfel incat sa nu stau cu griji ca, Doamne fereste, (dau un exemplu) poate fac apendicita...nu-s asigurat si trebuie sa platesc zeci de mii de lei ca sa ma operez .

Sper ca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi, informatii. Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: ContSters136493 , utilizator 17:02, 28 Martie 2012