Intai de toate buna ziua!
Va propun un studiu de caz si va multumesc cu anticipatie pentru raspunsul dv. pe care il astept cu foarte mult interes.
Unitatea unde lucrez isi ''inchide'' portile cu data de 15.05.2012 prin concediere colectiva .
Deocamdata nu avem decizia de concediere ( fizic), o vom primi curand
Salariatii au dreptul la plata a doua salarii compensatori.
Care este situatia celor pentru 8 dintre salariati care intrunesc conditiile pentru pensionare anticipata , salariati care cer:
-intocmirea dosarelor de pensionare iar data dosaruluide pensionare sa fie 15 mai
-sa primeasca si platile compensatorii.
Angajatorul nu mai are atributii privind dosarul de pensionare. Angajatii in cauza pot fi concediati cu plata salariilor compensatorii, iar la data incetarii CIM pot depune dosarul de pensionare anticipata. Pensia anticipata se va plati ulterior de la data depunerii dosarului (care coincide cu data incetarii CIM).
Si ceilalti 8 angajati care indeplinesc conditiile pt. pensionare anticipata ,si care au ales sa se pensioneze,vor fi concediati alaturi de colegi,incepand cu 15 mai, si vor putea beneficia beneficia de salariile compensatorii.Colegii vor putea intra in somaj ,in timp ce ceilalti 8 vor depune dosarele de pensionare anticipata cu data de 15 mai si vor astepta acasa primirea deciziei si plata pensiei.
Actele (dosarul de pensie)la care se face referire la art.103 alin.(2) din lege sunt, după caz: a) pentru pensia pentru limită de vârsta, anticipată şi anticipată parţială:
- cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 6 la prezentele norme);
- carnetul de muncă (original şi copie);
- alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
- actele de stare civilă ale solicitantului: BI/CI, certificat de naştere şi de căsătorie (original şi copie);
- livretul militar (original şi copie);
- diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;
- dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ universitar din străinătate; - adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (original); - adeverinţa privind condiţiile de muncă deosebite, speciale şi/sau alte condiţii (original);
- procura specială, pentru mandatar (original şi copie); - dovada încetării calităţii de asigurat în cazul înscrierii la pensie anticipată sau pensie anticipată parţială, pentru persoanele care, la data solicitării, nu mai au calitatea de asigurat (original);(decizie incetare cim) - adeverinţă care să ateste perioadele de activitate realizate după data de 1 ianuarie 2011 (original);
- alte acte întocmite conform prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.
Angajatorul pregateste actele subliniate,restul intra in grija viitorul pensionar ,care va si depune dosarul cuprinzand toate documentele impreuna cu cererea la Casa de Pensii.