Buna ziua, am 59 ani si 4 luni si incepand cu 27 mai 2020 indeplinesc conditiile de iesire la pensie la limita varsta, luand in considerare cei 8 ani de lucru in grupa 2-a de munca (lucrez neintrerupt ca inginer, studii universitare de zi, din 1984 pana in prezent)'
Intentionez sa depun dosarul de pensionare la Casa de pensii vreau sa va adresez urmatoarea intrebare:
in prezent, mai este necesar (obligatoriu) sa cer de la angajator ultima adeverinta de vechime in munca (cea cu extrasul REVISAL) pt dosar ? Precizez ca am deja adeverinta angajatorului cu veniturile si sporurile permanente si cartea de munca completa, iar angajatorul (privat) a depus la zi toate sumele/taxele necesare pt salariati dpdv pensii.
Conform legii, am obligatia de a anunta angajatorul cand voi primi decizia de pensionare (transmitand o copie ?) sau pot pastra Decizia pensionare si sa anunt angajatorul numai atunci cand voi dori incetarea activitatii ?
Angajatorul doreste sa ma pastreze in activitate.
Va multumesc pentru raspuns !
Carp Mircea
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
H.G.257/2011
(1) Actele la care se face referire la art. 103 alin. (2) din lege sunt, după caz:
a) pentru pensia pentru limită de vârstă, anticipată și anticipată parțială:
– cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 6);
– carnetul de muncă (original și copie);
– carnetul de muncă pentru membrii CAP (original și copie);
– carnetul de asigurări sociale pentru agricultori (original și copie);
– alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
– actele de stare civilă ale solicitantului: BI/CI, certificat de naștere și de căsătorie (original și copie);
– livretul militar (original și copie);
– diploma de absolvire a învățământului universitar (original și copie) și adeverința din care să rezulte durata normală, perioada studiilor și faptul că acestea au fost urmate la zi;
– dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfășurate în cadrul unor instituții de învățământ universitar din străinătate;
– adeverința privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (original);
– adeverința privind condițiile de muncă deosebite, speciale și/sau alte condiții (original);
– procura specială, pentru mandatar (original și copie);
– acte pentru dovedirea calității de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, și/sau al Legii recunoștinței față de eroii-martiri și luptătorii care au contribuit la victoria Revoluției române din Decembrie 1989, precum și față de persoanele care și-au jertfit viața sau au avut de suferit în urma revoltei muncitorești anticomuniste de la Brașov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare;
– dovada încetării calității de asigurat în cazul înscrierii la pensie anticipată sau pensie anticipată parțială, pentru persoanele care, la data solicitării, nu mai au calitatea de asigurat (original);
– adeverință care să ateste perioadele de activitate realizate după data de 1 ianuarie 2011 (original);
– alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;
Va multumesc frumos pentru raspuns, stimate domnule avocat ! Conform legii, am obligatia de a anunta angajatorul cand voi primi decizia de pensionare (transmitand o copie ?) sau pot pastra Decizia pensionare si sa anunt angajatorul numai atunci cand voi dori incetarea activitatii ?
Angajatorul doreste sa ma pastreze in activitate.
Va multumesc pentru raspuns !
Carp Mircea
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Eu nu sunt avocat.
Daca angajatorul doreste sa pastreze, interesul d-vostra este sa vi se incheie un CIM si sa se deschida altul nou, pentru a cumula pensia cu salariul.