la Starea Civila Sector 1 s-a implimentat o noua procedura de transcriere a actelor de stare civila obtinute din strainatate.
Astfel potrivit noii proceduri cererile pot fi depuse prin mandatar, decat in urmatoarele conditii care trebuie intrunite cumulativ:
1.Sa fie sot sau ruda cu petentul pana la gradul IV inclusiv ( dovada se face presupun cu toate actele posibile si imposibile ca sa demonstrezi gradul de rudenie)
2. Titularul sa se afle in stare nedeplasabila ( se demonstreaza cu acte medicale doveditoare)
sau mandatarul sa fie avocat activ inscris in Baroul de Avocati. ( membru UNBR)
Mai jos prezint anexa din Dispozitia Primarului nr. 1777/19.03.2012
Persoanele care pot depune solicitări privind transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate, la Sectorul 1 al Municipiului București
1. cetățeni români cu domiciliul stabil pe raza de competență a Sectorului 1, care fiind temporar în străinătate au înregistrat la autoritățile din străinătate nașterea/căsătoria/decesul, în termen de 6 luni de la întoarcerea în țară sau de la primirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, sunt obligați să ceară transcrierea în registrele de stare civilă române a acestor certificate/extrase pentru a avea putere doveditoare în țară,
2. cetățeni români cu domiciliul în străinătate care au avut la plecarea din țară domiciliul pe raza de competență a Sectorului 1, în termen de șase luni de la întoarcerea în țară sau de la primirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, sunt obligați, sunt obligați să ceară transcrierea în registrele de stare civilă române a acestor certificate/extrase pentru a avea putere doveditoare în țară,
3. cetățeni români care nu au avut niciodată domiciliul în România, conform prezentei legi vor solicita înscrierea certificatelor de stare civilă la Misiunea Diplomatică a României din statutul de domiciliu sau transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă în România numai la Primăria Sectorului 1,
4. mandatari persoane fizice care dețin o procură specială și autentică pentru depunerea cererii privind transcrierea certificatului de naștere/căsătorie/deces și ridicarea certificatului transcris, care să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a. este soțul/soția sau rudă până la gradul IV inclusiv cu mandantul,
b. mandantul se află în imposibilitate medicală de a se deplasa, fapt dovedit cu documente
medicale care vor însoți procura,
5. avocații, membri ai Barourilor din România pe bază de procură specială şi autentică, însoțită de împuternicirea avocațială, pentru fiecare caz în parte.
Mandatarii prezentați la punctul 4 cât și avocații prezentați la punctul 5, pot depune într-o zi solicitări pentru maxim două familii.
Intrebare: Cat de legala vi se pare ingerinta administratiei in contractul de mandat si limitarea acestuia ?
Exista o restrictionare a drepturilor cetatenilor romani de a-si alege liber reprezentantul , incalcandu-se astfel Constitutia ?
De asemenea s-a implimentat urmatorul program :
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL
LUNI ªI MIERCURI – de la 8.30 la 15. 30 – primiri cereri
MARŢI ªI JOI – de la 8.30 la 15. 30 – eliberări certificate
VINERI NU SE LUCREAZÃ CU PUBLICUL
Nu contravine oare cu HG privind lucrul cu publicul in institutiile publice care prevede ca cetatenilor li se va permite accesul de luni-vineri in intervalul 08 - 16 iar intr-o zi ca fi cu program prelungit 08- 18:30 ?
Astept pareri.
Va multumesc