Pas 1. Intraţi pe internet, pe orice site specializat in calcularea vitezei de up şi download, faceţi o pozã la ecran, scoateţi poza la imprimantã;
Pas 2: Întocmiţi şi expediaţi o sesizare recomandatã cu confirmare de primire, cãtre societatea care vã asigurã conexiunea la internet şi anexaţi print-screen-ul, care pe lângã elementele de mai sus, va avea şi data, ora şi minutul, denumirea şi locaţia serverului faţã de care s-a calculat viteza, şi le solicitaţi sã respecte prevederile contractuale, în caz contrar, veţi rezilia contractul unilateral, pe motiv cã furnizorul serviciului de internet nu şi-a respectat obligaţiile cu privire la viteza de internet. Le solicitaţi sã vã rãspundã în scris în termen de cinci zile de la primirea sesizãrii scrise;
Varianta 1: Societatea vã rãspunde, îşi recunosc deficienţa, îşi cer scuze, viteza internetului creşte la valoarea stabilitã în contract, lucrurile continuã;
Varianta 2: Societatea vã rãspunde, dar nu recunoaşte nimic, şi vã face dumneavoastrã observaţie cã aveţi un echipament prost sau Varianta 3: Societatea nu vã rãspunde.
Pas 3: Acţiune civilã pe dreptul comun, solicitaţi instanţei sã constate nerespectarea clauzelor contractuale de cãtre funizorul de internet, anexaţi corespondenţa purtatã cu aceştia, solicitaţi rezilierea contractului.