Art. 9. -
(1) Entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Banca Nationala a Romaniei, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie avand in vedere pe langa reglementarile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la pct. I.1.4 si I.1.5 din anexa nr. 1.
Anexa 1
1.4. Institutiile de credit, institutiile financiare nebancare, definite potrivit reglementarilor legale, inscrise in Registrul general, institutiile de plata si institutiile emitente de moneda electronica, definite potrivit legii, care acorda credite legate de serviciile de plata si a caror activitate este limitata la prestarea de servicii de plata, respectiv emitere de moneda electronica si prestare de servicii de plata, Fondul de garantare a depozitelor in sistemul bancar, entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private intocmesc situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie, in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile acestora, potrivit art. 4 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Situatiile financiare anuale vor fi insotite de formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), in formatul stabilit de aceste institutii cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii.
1.5. La intocmirea situatiilor financiare anuale de catre entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de Banca Nationala a Romaniei sunt avute in vedere, pe langa reglementarile aplicabile acestora, si prevederile cap. 5 "Aprobarea, semnarea si publicarea situatiilor financiare anuale si a situatiilor financiare anuale consolidate" si cap. 6 "Prevederi specifice privind publicarea documentelor contabile de catre sucursalele din Romania ale institutiilor de credit sau institutiilor financiare nebancare straine" din Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aplicabile institutiilor de credit, institutiilor financiare nebancare si Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, aprobate prin Ordinul Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru aceste entitati, termenul de depunere la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare anuale, a documentelor si informatiilor prevazute de reglementarile mentionate mai sus este de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Formatul electronic, continand formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta, se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice. Programul de asistenta este pus la dispozitie gratuit de unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sau poate fi descarcat de pe serverul web al Ministerului Finantelor Publice, de la adresa www.mfinante.ro
Începând cu data de 1 februarie 2012, pentru perioadele de raportare începând cu anul 2012, toate tipurile de situaţii financiare şi raportările anuale se vor putea depune numai pe noile versiuni ale programelor de asistenţă, în format PDF cu fişier xml ataşat, indiferent de canalul de depunere ales (internet sau ghişeu).
Ministerul Finanţelor Publice recomandă depunerea documentelor prin Internet.
Pentru a pregăti programele de generare automată, prin aplicaţii proprii, a fisierului XML, consultati specificaţiile tehnice şi documentaţia de ajutor accesibilă pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, subsecţiunea Descarcare declaraţii.
Noile versiuni ale programelor de asistenţă (Soft A şi Soft J) vor putea fi descărcate de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice - Descărcare formulare, unde se vor regăsi si prevederile legale, precum şi instructiuni / documentaţie de ajutor
În noile versiuni ale formularelor, acestea se vor putea depune prin Internet, semnate electronic cu certificat digital calificat, de pe pagina "de upload" a declaraţiilor 100, 112, 300, 390, 710, accesibilă prin portalul www.e-guvernare.ro.
Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaraţiilor, le vor putea depune la ghişeul organelor fiscale, în format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, însoţite de rezumatul declaraţiei (prima pagină) listat, semnat şi ştampilat.
Pentru perioadele de raportare anterioare anului 2011, formularele vor putea fi depuse doar la ghişeu, în vechile formate de raportare.
~ final discuție ~