Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de:
- raportul administratorilor,
- raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz,
- propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.
De asemenea, situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de o declaraţie scrisă a administratorului, a ordonatorului de credite sau a altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective prin care îşi asumă răspunderea pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale şi confirmă că:
a) politicile contabile utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile;
b) situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, performanţei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată;
c) persoana juridică îşi desfăşoară activitatea în condiţii de continuitate.
Formatul electronic al situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2011 si al situatiilor financiare anuale simplificate la 31 decembrie 2011, generat prin programele de asistentã, consta într-un fisier PDF având atasat un fisier xml, care contine formularele cod 10, cod 20, cod 30 si cod 40, la care trebuie atasat si
un fisier cu extensia zip.
Fisierul cu extensia zip va contine documentele cerute de lege:
- note explicative la situatiile financiare anuale;
- situatia modificãrilor capitalului propriu si situatia fluxurilor de numerar, dupã caz;
- raportul administratorilor;
- raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupã caz;
- propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
- declaratia scrisã a persoanelor prevãzute la art. 10 alin. (1) din legea contabilitãtii, prin care îsi asumã rãspunderea pentru întocmirea situatiilor financiare anuale).
Actele mentionate mai sus vor fii scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita încadrarea în limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip. Se recomanda sa denumiti fisierul ce contine scanarile ca “Anexe Bilant 31.12.2011″.
Cum se ataseaza documentele la PDF-ul furnizat de ANAF pentru generarea bilantului la 31.12.2011.
Dupa ce le-ati scanat, faceti o arhiva .zip, adica dati click dreapta pe fisierul scanat si alegeti “Add to Anexe Bilant 31.12.2011.zip”. Daca ati facut asa, atunci va aparea langa fisierul ce contine scanarile un fisier “Anexe Bilant 31.12.2011.zip”.
Deschideti apoi PDF-ul (aplicatia ANAF) in care ati compeltat datele necesare pentru bilant, iar daca stiti sigur ca ati terminat cu introducerea datelor, pe ambele coloane, mergeti in prima pagina si dati click pe butonul “Validare”.
In urma click-ului pe butonul “Validare” va aparea un mesaj care va spune ca datele introduse sunt corecte. Dati OK acestui mesaj iar apoi va aparea un alt mesaj care va va solicita atasarea fisierului .zip. Dati OK mesajului, dupa care se va deschide o fereastra in care va trebui sa navigati personal pana la locatia unde este fisierul “Anexe Bilant 31.12.2011.zip”. Selectati fisierul si dati OK, iar apoi totul este in regula.
[ link extern ]
Se vor atasa in fisierul zip adresa de inaintare si balanta de verificare.