avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... ore suplimentare fortat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

ore suplimentare fortat

buna ziua,

lucrez ca si casier intr-un supermarket, unde lunar se face un inventar partial, in ultima sambata din luna incepand cu ora 21 doar pe raioanele lactate-carne-legume-fructe. La aceste inventare sunt chemati angajatii de pe acele raioane plus 2 casieri. Ieri am fost informat ca prezenta mea este OBLIGATORIE(asa este trecut pe anuntul afisat in camera de odihna) la urmatorul inventar (eu nu raspuns si nu lucrez pe niciunul din aceste raioane). Am informat seful de magazin ca nu doresc sa efectue aceste ore suplimentare - inventarul e in afara orelor de program normale, peste cele 40 de ore saptamanale (din experienta ultimului inventar din ianuarie nici nu se platesc toate orele pe care le stai ci doar cat considera seful de magazin ca ai lucrat efectiv in acele ore) conform codului muncii, care prevede clar la art 120 ca orele suplimentare nu pot fii obligatorii.

In schimb ei ma ameninta cu masuri disciplinare penalizare 10% din slar ,motivand ca in fisa postului la Atributi si responsabilitati este mentionat "participa la inventare si la pregatirea ,magazinului pentru inventar". Au pus un anunt in camera de odihna cu persoanele a caror prezenta este Obligatorie iar in dreptul meu-dupa ce mi-am exprimat refuzul de a participa - au trecut "citeste fisa postului pe care ai semnat-o"

Se pot aplica aceste sanciuni? Ce are prioritate codul muncii sau fisa postului?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:48, 19 Aprilie 2012