avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Am nevoie de multe sfaturi caci sunt intr-o situatie ...
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Am nevoie de multe sfaturi caci sunt intr-o situatie ametitoare.

Povestea este lunga.
In februarie 2003 m-am angajat la sc Z srl cu sediul in BV(fara activitate) si punct de lucru in PH (restaurante) ca sef de unitate, administrator fiind chiar asociatul unic al societatii. Imediat acesta achizitioneaza un espresor, pe baza unei facturi semnate de administrator, probabil si unui contract urmand a se emite O.P. Administratorul semneaza O.p care acopereau ratele espresorului pentru anii 2003, 2004 si ian 2005 urmand a se completa ulterior ultimele 10 ordine.
In 2004-2005 administratorul pleaca in Germania unde deschide o afacere. In lipsa acestuia, furnizorul expresorului vine sa se semneze restul de OP-uri iar la comanda administratorului telefonic le semnez eu, in calitate de angajat, fara a avea drept de semnatura in banca. La cateva luni acesta revine in tara si imi recunoaste in banca drept de semnatura la insistenta mea pentru a nu avea probleme cu acele bilete. Undeva in martie 2003, datorita restantelor mari la buget, fiscul pune poprire pe contul societatii. Nu ne putem intelege cu furnizorul de espresor pt a returna op-urile si a achita ratele prin numerar, rata fiind nesemnificativa 150 ron, acesta continuand a baga OP-urile la data scadenta in banca. Aceste op-uri binenteles ca au fost respinse dintre care 9 au fost semnate de mine si unul de administrator. In 2005 agentul furnizorului de expresor ne ridica la rugaminte espresorul stricat ce nu mai era in garantie si ne promite repararea lui contra cost, espresor ce nu s-a mai inapoiat, dar nici nu s-a intocmit nici o hartie. Datoriile catre Buget, furnizori, banci s-au strans destul de repede datorita incasarii vanzarilor si sustinerea afacerii din Germania si a hotarat vanzarea societatii. Dupa cateva negocieri cu diversi indivizi am hotarat eu sa preiau societatea. In octombrie 2005 imi cesioneaza partile sociale printr-un act aditional la un cabinet de avocatura, eu urmand a fi asociat unic si administrator modificand sediul societatii pe PH la punctul de lucru existent. Nu s-a intocmit nici un proces vb de predare primire a patrimoniului, arhivei, inventar etc
In luna ianuarie-februarie 2006 achit datoriile catre stat in suma de 25.000 ron si ne da drumul la cont, binenteles si alte datorii dar nu mai am nici o legatura cu furnizorul de espresor. Continui activitatea restaurantului, mai deschid un punct de lucru micut tot in ph fast food, bazandu-se pe sandwich-uri, sunt cu platile la zi pana in octombrie 2007. Datorita unor neantelegeri cu proprietarul spatiului (reclamatii, procese penale) primului punct de lucru, contractul de inchiriere legal expira in ianuarie 2008, convenind verbal expirarea acestuia in febr 2008 se elibereaza spatiul cu somatii la data de 07 ian 2008. Raman cu un stoc de marfa de 55.000 ron, marfa ce nu o pot valorifica si caut solutii. In luna februarie 2008 cedez partile sociale si ma retrag din societate catre 2 asociati, unul dintre ei fiind numit si administrator insa acestia nu schimba sediul social prin statut ci opteaza ulterior pentru rezilierea contractului de comodat cu acordul partilor.
Patrimoniul se preda printr-un proces vb de predare primire, amintindu-se atat pasivele cat si activele (numai stocul) predate conform balantei lunii februarie mentionandu-se ca sunt si facturi nesosite de la furnizorii de utilitati precum si amenzi, penalitati necontabilizate pe care actualii asociati si le asuma, se preda arhiva de la data infiintarii pana in prezent, stampile, registre.
Inaintea acestei cesionari, adica in luna ianuarie 2008 predau 2 masini in leasing: una avea val de achizitie de 50000 ron la care se platise avansul si 11 rate unui necunoscut si cealalta un logan la care platisem avansul si 7-8 rate catre SORA MEA carora li se emit chitante pe sume minime, bani ce intra in societate. Tot anterior cesionarii reziliez contractul de inchiriere pe celalalt punct de lucru iar sora mea infiinteaza un SRL ce „preia” activitatea Fast-food-ului cu un nou contract. Vand acestei societati mobilier vechi in valoare de 5000 ron (30% din valoarea de noi), exact utilajele spatiul care oricum au fost achizitianate la mana a doua in urma cu 2 ani, bani ce intra tot in firma cesionata ulterior.
Dupa inscrierea in registrul comertului a modificarii asupra societatii sunt invitata la fisc ca persoana fizica, declaratii etc.Le pun la dispozitie copiile din documentatia privind cesionarea societatii. Ma intreaba unde este Loganul ca in primarie aparea ca societatea este proprietara masinii datorita impozitului pe care se plateste pt utilizatorii de leasing si ca vor sa puna sechestru pe ea. Le-am explicat situatia leasingului dar nu si faptul ca am predat-o surorii mele, am facut modificarea in primarie si le-am dus dovada neexistentei acesteia in proprietatea societatii. Imi face dosar penal pentru retinerea impozitelor din salarii si nevirarea catre bugetul consolidat parca pe 3 luni, valoare 9000 ron. Nu pot lua legatura cu actuali asociati si ca sa scap de dosar achit aceste sume din contul personal din banca si ma aleg si cu amenda administrativa de 1000 ron si chelt de judecata.
Mai este un dosar in cercetare recent septembrie 2008 cu acele op-uri respinse ale espresorului, dosar ce am fost audiata si am prezentat faptele reale, ca si d-stra mai sus.
Iar acum 2 zile am intrat in posesia unui mare dosar, venit prin posta fara a semna nimeni pt el pe fosta adresa a sediului, DGFP solicita deschiderea Procedurii Insolventei impotriva debitorului SC Z SRL, conf art3 legfea 85/2006 care datoreaza bugetului de stat suma de 28000 ron (suma gresita) reprezentand 15000 amenzi, 8000 impozite si 4000 majorari.
Cere aplicarea art 20, lit.b coroborat cu art 138( o parte a pasivului sa fie suportat de catre membrii organelor de supraveghere prin comiterea uneia din faptele prev la alin.1, lit a-g al art.138). Cere deschiderea procedurii si dupa caz falimentul in conditiile prev la art.32. Solicita aplicarea art 20 litera h pt anularea acetelor fraudoase.
Iar la final scrie:
IN DREPT art.3 din leg 85-2006 si art 197 din OG 92-2003


Va rog pareri si sfaturi, ce pot risca? Imi cer scuze de toata aceasta poveste dar daca stiti toata povestea sunt sigura ca o sa-mi dati cele mai bune sfaturi. Sa imi caut avocat? Sau nu e cazul.

Cel mai recent răspuns: CLAUDIU LASCOSCHI , Avocat 16:49, 24 Decembrie 2008
Eu cred ca va trebui sa va angajati avocat pt ca in primul rand durata procedurii va fi indelungata si ar trebui sa va prezentati singur la termene.
In al doilea rand avocatul va formula aparari mult mai profesioniste decat dvs.
Povestea este foarte lunga.Va trebui sa va angajati avocat in localitatea unde se va desfasura procesul.

avocat Claudiu Lascoschi

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Rugaminte pentru un raspuns urgent arhitect_mihai_pop arhitect_mihai_pop Intr-o societate cu 2 asociati in care sunt asociat 50% si unde eu am achizitionat o masina in leasing, am ajuns la tot felul de divergente cu asociatul ... (vezi toată discuția)
Infiintare firma intr-un judet, punct de lucru alt judet gianina stanescu gianina stanescu Buna seara, As dorii sa deschid o firma cu sediul social in judetul DB si un punct de lucru in PH. Spatiu pt punctul de lucru va fi inchiriat. Nelamurimea ... (vezi toată discuția)
Diferente curs valutar leasing financiar Bajinaru Ramona Bajinaru Ramona Cum este corect sa se inregistreze diferentele de curs valutar aferente leasingului financiar? In ct. 665/765 sau 668/768? Va multumesc! (vezi toată discuția)