avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1684 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Traduceri Apostila de la Haga
Discuție deschisă în Traduceri

Apostila de la Haga

Buna!Sunt studenta la facultatea de litere anul 1 si as vrea ca in viitor sa imbratisez meseria de translator dar am o singura nelamurire, pentru a legaliza actele traduse trebuie sa ma adresez unui notar sau o pot face chiar eu atata timp cat obtin autorizatie de la Ministerul Justitiei?Stiu ca facultatea de drept e optiunea potrivita dar ma gandesc ca poate ar fi si alta solutie.......Multumesc anticipat
Urmariti aceste discutii care sigur va sunt utile, pana ce veti primi si un alt raspuns din partea colegilor mei:

www.avocatnet.ro/content/for...

www.avocatnet.ro/content/for...

www.avocatnet.ro/content/for...
Traducatorii nu pot aplica apostila de la Haga, legea acorda acest drept doar prefecturilor pentru actele administrative, notarilor pentru documentele private si tribunalelor pentru sentintele judecatoresti
Va multumesc,link-urile imi sunt de foarte mare ajutor!

Aveti dreptate
Alex_Munteanu! Sunt foarte nerabdatoare si nu am facut legatura intre cele doua!Va multumesc

Ultima modificare: Vineri, 20 Aprilie 2012
Laura Ciobeica, moderator
Pentru a va lamuri in intregime, am sa adaug la informatiile oferite de colegii mei, urmatoarele:

1.Apostilarea este necesara pentru recunoasterea internationala a documentelor si este aplicata de institutiile enumerate mai sus de dl. Av. Munteanu in functie de documentul pe care se doreste aplicarea acesteia. Apostila de la Haga este o stampila de forma patrata, identica in toate statele membre ale Conventiei de la Haga, care se aplica direct pe actul de legalizat. Indiferent de tara in care se aplica, stampilele sunt denumite Apostille - Convention de la Haye du 5 Octobre 1961.