avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 521 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... incadrare functii publice
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

incadrare functii publice

Buna ziua.
Am fost functionar public pana in data de 10 noiembrie 2008, incadrarea a fost Consilier ClasaI grad Prinicpal Treapta 1 am fost numita in aceasta functie in urma unui concurs de promovare in clasa sustinut in decemrie 2007. Am fost incadrata cu 01.01.2008. Am renuntat la aceasta functie (raportul de serviciu a fost incheiat cu acordul intre parti) pentru a lucra in domeniul privat. Una mi s-a promis si alta am intalnit acolo. Acum doresc sa ma inscriu la un concurs tot pentru o functie publica. Intrebarea mea este daca pot candida pentru un post cu aceea incadrare pe care am avut-o eu daca nu am cei 5 ani de vechime pe studii superioare asa cum spune legea si daca in aceasta situatie pot beneficia de prevederile legii 188/1999- art. 103 alin. 2 conform caruia la incetarea raportului de serviciu functionarul public isi pastreaza drepturile dobandite in cadrul carierei, cu exceptia cazului in care raportul de serviciu a incetat din motive imputabile acestuia.
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:48, 5 Decembrie 2008
Din mesajul postat de dvs. am inteles ca ati fost promovata in grad principal fara a indeplini conditia de 5 ani vechime in specilitatea functiei.
Intrucat nu precizati cum s-a intamplat "minunea", rara in orice institutie publica, apreciez ca va puteti prevala de dispozitiile art. 103, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 daca, de exemplu, a fost vorba de promovare rapida.
Va sugerez sa adresati aceasta intrebare Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, cu certitudine veti primi un raspuns nuantat!


Ultima modificare: Vineri, 5 Decembrie 2008
Cornel Vasile, Consilier juridic
Revin cu urmatoarele precizari: eram contabil al acestei institutii, incadrarea fiind referent superior treapta 1. Intrucat am absolvit o facultate de profil am conducerea a solicitat ANFP-lui transformarea postului sprin concurs de promovare in clasa conform Legii 188 (art. 68. - (1) In urma dobandirii unei diplome de studii de nivel superior in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, functionarii publici de executie au dreptul de a participa la examenul organizat pentru ocuparea unei functii publice intr-o clasa superioara celei in care sunt incadrati, in conditiile legii; (2) Promovarea in conditiile alin. (1) se face prin transformarea postului ocupat de functionarul public ca urmare a promovarii examenului ). Eu consider ca acest lucru reprezinta un drept castigat (poate gresesc de aceea solicit parerea unui specialist) asa cum spune art. 103 din Lg.188. Am incercat ieri sa contactez ANFP-ul dar prezenta continuu ocupat.
Legea nr. 188/1999 republicata
ART. 54
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
f) îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute de lege pentru funcţia publică;
g) îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) nu a desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege.
ART. 57
(1) Recrutarea în vederea intrării în corpul funcţionarilor publici se face prin concurs, în limita funcţiilor publice vacante rezervate în acest scop prin planul de ocupare a funcţiilor publice.
5) Condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie se stabilesc astfel:
b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;
ART. 99
(1) Persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică va dispune eliberarea din funcţia publică prin act administrativ, care se comunică funcţionarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, în următoarele cazuri:
a) autoritatea sau instituţia publică şi-a încetat activitatea ori a fost mutată într-o altă localitate, iar funcţionarul public nu este de acord să o urmeze;
b) autoritatea sau instituţia publică îşi reduce personalul ca urmare a reorganizării activităţii, prin reducerea postului ocupat de funcţionarul public;
c) ca urmare a admiterii cererii de reintegrare în funcţia publică ocupată de către funcţionarul public a unui funcţionar public eliberat sau destituit nelegal ori pentru motive neîntemeiate, de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus reintegrarea;
d) pentru incompetenţa profesională, în cazul obţinerii calificativului "nesatisfăcător" la evaluarea performanţelor profesionale individuale;
e) funcţionarul public nu mai îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 54 lit. g);
f) starea sănătăţii fizice sau/şi psihice a funcţionarului public, constatată prin decizie a organelor competente de expertiză medicală, nu îi mai permite acestuia să îşi îndeplinească atribuţiile corespunzătoare funcţiei publice deţinute;
g) ca urmare a refuzului neîntemeiat al înaltului funcţionar public de acceptare a numirii în condiţiile art. 93.
(2) Situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi e)-g) reprezintă motive neimputabile funcţionarilor publici.
ART. 103
(1) La modificarea, la suspendarea şi la încetarea raportului de serviciu funcţionarul public are îndatorirea să predea lucrările şi bunurile care i-au fost încredinţate în vederea exercitării atribuţiilor de serviciu.
(2) La încetarea raportului de serviciu funcţionarul public îşi păstrează drepturile dobândite în cadrul carierei, cu excepţia cazului în care raportul de serviciu a încetat din motive imputabile acestuia.
Cred ca daca nu puteti sa dovediti ca aveti 5 ani lucrati pe un post cu studii superioare nu indepliniti conditiile pentru participare la concurs.
Chiar daca A.N.F.P. ar fi de acord cu interpretarea dvs. cu "drepturile castigate", faptul ca raportul de serviciu a luat sfarsit prin acordul partilor nu se incadreaza la motive neimputabile.

Ultima modificare: Vineri, 5 Decembrie 2008
Tanjiani, utilizator
Incetarea raportului de serviciu prin acordul partilor nu intra in categoria motivelor neimputabile... prin urmare, dispozitiile art.103 alin.2 din Legea nr.188/1999 nu sunt incidente in situatia dvs, deoarecer dvs ati fost de acord cu incetarea raportului de serviciu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ajutor de somaj ifronea ifronea daca demisionez din functia publica pe care o ocup in prezent, beneficiez de somaj ? cat timp? multumesc (vezi toată discuția)
Promovare in clasa functionar public sanda m sanda m atât în Legea 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici cât şi în HG 611/2008 se specifica specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea ... (vezi toată discuția)
Reincadrare functionar public gogu12002 gogu12002 Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare: -am fost functionar public 3 ani si 9 luni dupa care contractul de munca a incetat cu acordul partilor. -la ... (vezi toată discuția)