avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 872 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Infiintarea unei II
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Infiintarea unei II

As dori sa stiu care sunt pasii pt infiintarea unei intreprinderi individuale si ce declaratii trebuie depuse si ce taxe trebuie platite catre stat ?multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 11:01, 22 Aprilie 2012
Documente necesare infiintarii unei intreprinderi individuale
1. Cererea de înregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Carte de identitate sau paşaport titulari întreprindere individuală (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată sau copie certificată de parte);
5. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnătură al întreprinzătorului persoană fizică titulară a întreprinderii individuale (original);
7. Informaţiile din cazierul fiscal (se obţin de către ORCT);
8. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (original – model 1 sau model 2, după caz).
9. Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al întreprinderii individuale (declaraţie, etc.);
- declaraţia privind patrimoniul de afectaţiune, în original, şi documentele care atestă efectuarea vărsămintelor sau calitatea de proprietar, după caz (copii certificate);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
10. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al Spaţiului Economic European, documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
11. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.
Documentele privind pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt:
- diploma;
- certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
- certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii în vigoare la data eliberării acestuia;
- certificatul de competenţă profesională (cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit, în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
- atestatul de recunoaştere şi/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
- atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ;
- orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
Specimenul de semnătură al întreprinzătorului persoană fizică titular al întreprinderii individuale se depune la oficiul registrului comerţului odată cu cererea de înregistrare şi pot fi date, în faţa directorului ORC sau a înlocuitorului acestuia care va certifica semnătura.
Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc.
Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
[ link extern ]

Aveti obligatia depunerii urmatoarelor declaratii fiscale:
Declaratia 392A daca va inregistrati ca platitor de TVA si 392B daca nu sunteti inregistrat ca platitor de TVA.
Declaratia 220 pentru:
- contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului;
- contribuabilii care in anul anterior au realizat pierderi si cei care au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si cei care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior, odata cu declaratia privind venitul realizat;
Declaratia 200- se depune pana la 25 mai, pentru veniturile realizate in anul precedent;
Declaratia 112- in cazul in care aveti salariati.


Deveniti platitor de TVA la momentul infiintarii prin inregistrarea acestei optiuni sau in momentul in care atingeti limita echivalentului in lei a sumei de 35000 de euro.

Pentru mai multe informatii accesati acest link:
[ link extern ] /

Ultima modificare: Duminică, 22 Aprilie 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare intreprindere individuala 2013 mamica2013 mamica2013 buna ziua, unde m-as putea documenta in privinta infiintarii unei intreprinderi individuale in 2013, deoarece am cautat pe site-ul de la ONRC si nu am gasit ... (vezi toată discuția)
Infiintare intreprindere individuala tomaioan tomaioan Buna ziua.V-as ruga sa-mi comunicati actele necesare infiintarii unei intreprinderi individuale.Mentionez ca persoana vrea sa vanda popcorn si vata de zahar pe ... (vezi toată discuția)
Intreprindere individuala pentru salon de infrumusetare inaKOT inaKOT buna ziua! sunt cosmetolog si vreau sa deschid un salon de frumusete. consultati-ma va rog de ce acte am nevoie. multumesc anticipat! (vezi toată discuția)