avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Intreprindere individuala pentru salon de infrumusetare
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Intreprindere individuala pentru salon de infrumusetare

buna ziua! sunt cosmetolog si vreau sa deschid un salon de frumusete. consultati-ma va rog de ce acte am nevoie. multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:04, 3 Iunie 2012
Documente necesare infiintarii unei intreprinderi individuale


1. Cererea de înregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Carte de identitate sau paşaport titulari întreprindere individuală (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată sau copie certificată de parte);
5. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnătură al întreprinzătorului persoană fizică titulară a întreprinderii individuale (original);
7. Informaţiile din cazierul fiscal (se obţin de către ORCT);
8. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (original – model 1 sau model 2, după caz).
9. Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al întreprinderii individuale (declaraţie, etc.);
- declaraţia privind patrimoniul de afectaţiune, în original, şi documentele care atestă efectuarea vărsămintelor sau calitatea de proprietar, după caz (copii certificate);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
10. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al
Spaţiului Economic European, documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
11. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.

Documentele privind pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt:
- diploma;
- certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
- certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii în vigoare la data eliberării acestuia;
- certificatul de competenţă profesională (cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit, în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
- atestatul de recunoaştere şi/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
- atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ;
- orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
Specimenul de semnătură al întreprinzătorului persoană fizică titular al întreprinderii individuale se depune la oficiul registrului comerţului odată cu cererea de înregistrare şi pot fi date, în faţa directorului ORC sau a înlocuitorului acestuia care va certifica semnătura.
Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc.
Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.

[ link extern ] /
Trebuie sa vedeti si Ordinul nr. 1136 din 27 iunie 2007 privind aprobarea Normelor de igiena pentru cabinetele de infrumusetare corporala .. il gasiti aici
[ link extern ]

www.avocatnet.ro/content/for...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintarea unei ii bsm bsm As dori sa stiu care sunt pasii pt infiintarea unei intreprinderi individuale si ce declaratii trebuie depuse si ce taxe trebuie platite catre stat ?multumesc ... (vezi toată discuția)
Este nevoie de diploma sau atestat pentru deschiderea unei ii - magazin naturist - ? DanyD DanyD Pentru deschiderea unei Intreprinderi individuale - magazin naturist - persoana in cauza are nevoie de diploma sau atestat in acest domeniu? Multumesc. (vezi toată discuția)
Studii necesare pentru deschidere intreprindere individuala DragusDaniela DragusDaniela Buna ziua, as dori sa aflu ce diplome de studii am nevoie ca sa deschid o intreprindere individuala, profil comert. (vezi toată discuția)