avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1984 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA - Modalitate de a factura banii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA - Modalitate de a factura banii

Buna ziua,

pentru ca cunostiintele mele in acest domeniu sunt egale cu 0 am ajuns in sfarsit (sper ca este locul potrivit) aici pe forum, avand urmatoarele nedumeriri:

Lucrez ca Freelancer (Programator)

1. Trebuie sa fac Contract cu fiecare persoana cu care lucrez (persoane fizice din toata lumea) si ulterior bazata pe acel contract sa pot si facuta?
2. Sau pe baza a unui : Deviz , Bon de comanda, Factura (despre care la fel nu stiu absolut nimic)
3. Ce solutie fiabila exista la ora actuala in Romania pentru mine ca PFA-ist sa pot
lucra mai usor (fara a folosi contract).

De ce ma intereseaza in special sa lucrez fara contract (fara sa astept dupa posta Romana) pentru ca sunt multi clienti cu job-uri de o ora.

Multumesc anticipat.
1. in conditiile in care discutati cu fiecare persoana in parte si negociati cu ea contractul, atunci da, corect ar fi sa incheiati contract; daca totusi munca o faceti prin intermediul unui site de profil atunci nu, pentru ca site-ul respectiv va plateste nu persoana la care va ajunge in final produsul.

2. factura este documentul prin care cereti plata unei sume unei alte persoane (fizice sau juridice) in care sunteti in relatii comerciale, nu va puteti baza colaborarea cu cineva doar printr-o simpla factura.

3. ca pfa, orice factura o veti emite trebuie sa aibe in spate un contract
Nu trebuia sa citesti motamo ca sa intelegi problema mea... oricum merci ca ti-ai rapit din timpul pretios sa faci o remarca = 0 in situatia de fata...
@georgeenciu: merci

Deci sa inteleg ca doar prin contract pot lua banii, dar daca nu pot face un contract, ce fac?
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
ciulic, utilizator