avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1984 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA - Modalitate de a factura banii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA - Modalitate de a factura banii

Buna ziua,

pentru ca cunostiintele mele in acest domeniu sunt egale cu 0 am ajuns in sfarsit (sper ca este locul potrivit) aici pe forum, avand urmatoarele nedumeriri:

Lucrez ca Freelancer (Programator)

1. Trebuie sa fac Contract cu fiecare persoana cu care lucrez (persoane fizice din toata lumea) si ulterior bazata pe acel contract sa pot si facuta?
2. Sau pe baza a unui : Deviz , Bon de comanda, Factura (despre care la fel nu stiu absolut nimic)
3. Ce solutie fiabila exista la ora actuala in Romania pentru mine ca PFA-ist sa pot
lucra mai usor (fara a folosi contract).

De ce ma intereseaza in special sa lucrez fara contract (fara sa astept dupa posta Romana) pentru ca sunt multi clienti cu job-uri de o ora.

Multumesc anticipat.
1. in conditiile in care discutati cu fiecare persoana in parte si negociati cu ea contractul, atunci da, corect ar fi sa incheiati contract; daca totusi munca o faceti prin intermediul unui site de profil atunci nu, pentru ca site-ul respectiv va plateste nu persoana la care va ajunge in final produsul.

2. factura este documentul prin care cereti plata unei sume unei alte persoane (fizice sau juridice) in care sunteti in relatii comerciale, nu va puteti baza colaborarea cu cineva doar printr-o simpla factura.

3. ca pfa, orice factura o veti emite trebuie sa aibe in spate un contract
Nu trebuia sa citesti motamo ca sa intelegi problema mea... oricum merci ca ti-ai rapit din timpul pretios sa faci o remarca = 0 in situatia de fata...
@georgeenciu: merci

Deci sa inteleg ca doar prin contract pot lua banii, dar daca nu pot face un contract, ce fac?
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
ciulic, utilizator
Desi contractul este cel care sta la baza facturarii serviciilor, nu mai este prevazut (imi scapa acum fragmentul de lege) in mod expres dar este recomandat. Ce mai simpla si eficienta metoda pe care o folosesc si eu atunci cand nu se pot semna contractele (din motive de timp si comoditatea beneficiarului) puteti lucra pe comanda. Aceasta o transmiteti clientului prin e-mail, o printeaza, o semneaza, o stampileaza si o retransmite la dvs. pe e-mail scanata. Facturile pe care le emiteti in baza comenzilor (la care anexati comada stampilata si semnata si de dvs.) sa le transmiteti cu conformare de primire prin posta pentru a avea garantia ca daca nu sunteti platiti sa dovediti (in caz de nevoie, in instanta) ca beneficiarul si-a asumat costul prin semnarea confirmarii de primire a facturii.
L.C.
Ultima modificare: Joi, 26 Aprilie 2012
Laura Ciobeica, moderator
Pare prea frumos sa fie adevarat, daca se poate face asa ceva este superb... doar ca persoana care ma plateste nu are stampila pentru ca poate este persoana fizica... freelancerii de obicei nu prea lucreaza cu firme ci cu persoane fizice.
Si acel bon de comanda este stas? am cautat exemple si nu am gasit...
Este suficienta semnatura persoanei fizice si datele de identificare pentru completarea facturii si a chitantei.
Iata un model folosit de mine adaptat (sper suficient de bine) la activitatea dvs.:
COMANDA
Din data ................

Va rog sa aveti amabilitatea de a instala/implementa urmatoarele programe ...............pe calculatorul..........la adresa/ la sediul.........

Conditii de implementare/prestare a serviciilor ...................................
Ambalare ............................................................................................
Modalitati de plata ...............................................................................
Alte conditii .........................................................................................

Termen finalizare: ........................
Plata serviciilor se va efectua în contul indicat de prestator sau numerar.
Semnarea si stampilarea comenzii de catre beneficiar reprezinta acceptarea ofertei de pret si a termenului de livrare/finalizare a produselor/serviciilor.

Beneficiar
………………………………………..
(semnatura, stampila)

ACCEPTARE COMANDA
Persoana fizica autorizata
ZZ
(semnatura, stampila)

Un alt model de comanda care se poate adapta conform serviciilor pe care le prestati gasiti la urmatorul link:
[ link extern ]
Succes! :luck:
L.C.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Perceperea de penalitati pentru neplata factura serviciu transport isabelarusu isabelarusu Buna ziua, Solicit opinie cu privire la urmatoarea solutie pentru a avea baza pentru perceperea de penalitati de 1%/ zi de intarziere in cazul in care nu se ... (vezi toată discuția)
Facturare pe baza de comanda Bibi2008 Bibi2008 Buna ziua, Urmeaza sa completez prima mea factura si am fost rugata sa trec numarul comenzii ferme la denumire produs, fara a preciza despre ce fel de ... (vezi toată discuția)
Semnarea si stampilarea facturilor DAIANA_ DAIANA_ Am si eu o rugaminte si sper ca ma veti edifica cu privire la aceasta problema ! [b]Mai este obligatoriu ca facturile sa fie semnate si stampilate? [/b]E ... (vezi toată discuția)