Dosarul de pensionare trebuie să conţină următoarele documente, dupa caz :
- cerere pentru înscriere la pensie ;
- carnetul de muncă (original şi copie);
- alte acte prevăzute de lege pentru vechimea în muncă;
- livret militar (original şi copie);
- diplomă de studii superioare (original şi copie) sau adeverinţă din care să rezulte durata normală şi perioada studiilor, precum şi certificarea absolvirii acestora;
- adeverinţă privind sporurile şi adaosurile reglementate prin lege sau contractul de muncă;
- adeverinţă privind condiţiile de muncă speciale şi/sau deosebite;
- adeverinţă din care să rezulte data încetării calităţii de asigurat;
- procură specială pentru mandatar;
etc.
Art. 103 din Legea nr.263/2010:
(1) Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei careia i s-a incredintat sau i s-a dat in plasament copilul minor, dupa caz, depusa personal ori prin mandatar desemnat prin procura speciala.
(2) Cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa teritoriala de pensii competenta, in a carei raza domiciliaza persoana. Pentru persoanele din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, cererea de pensionare, impreuna cu actele prin care se dovedeste indeplinirea conditiilor prevazute de prezenta lege, se depune, incepand cu data indeplinirii acestor conditii, la casa de pensii sectoriala competenta, in functie de ultimul loc de munca.
....