avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediul fara plata si vechimea
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediul fara plata si vechimea

In luna ianuarie am convenit, toti angajatii firmei unde lucrez si conducerea, sa inaintam cereri de concedii fara plata, dat fiind lipsa de activitate din firma. Eu am mentionat pe cerere "concediu fara plata pentru studii" dat fiind ca sunt student. Stiam ca, in cazul in care ambele parti cad de acord asupra concediului fara plata, concediul fara plata pentru studii nu intrerupe vechimea in munca. Acum aflu de la departamentul de Resurse Umane ca vechimea mea este intrerupta pe motiv ca studiile nu sunt pentru formare profesionala.
Intr-adevar, eu urmez Facultatea de Litere, ceea ce nu are nici o legatura cu profesia mea. La fel de adevarat este ca in acea perioada chiar am invatat, dat fiind sesiunea de iarna. Dar am gasit un articol de lege ce atribuie concediului fara plata, de studii in invatamanul superior, calitatea de a nu intrerupe vechimea in munca. ( nu e vorba de pretentii financiare aici).
Intrebari:
1.Ce se intelege prin Formare Profesionala?
2.Aveau dreptul sa-mi intrerupa vechimea, conform legislatiei in vigoare?
3. Daca nu, ce se poate face acum pentru indreptarea erorii?
Multumesc anticipat. Cu deosebit respect. Alexandru
Cel mai recent răspuns: roofart , utilizator 06:11, 30 Aprilie 2012
1. Conform Codului muncii, formarea profesionala reprezinta participarea salariatilor la diverse forme de scolarizare, in scopul adaptarii la cerintele locului de munca, al obtinerii unei calificari profesionale, al perfectionarii pregatirii pentru profesia de baza, al reconversiei profesionale, al dezvoltarii carierei profesionale.