avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 696 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediul de studii constituie vechime in munca?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediul de studii constituie vechime in munca?

Buna ziua,
As vrea sa stiu daca se considera vechime in munca concediul fara plata pentru studii. Mentionez ca lucrez intr-o companie de telecomunicatii si sunt studenta la facultatea de Electronica si Telecomunicatii.

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:55, 13 Iunie 2012
Daca este vorba despre un concediu fara plata pentru formare profesionala , atunci, potrivit art.158 C.mun., durata concediului pentru formare profesională nu poate fi dedusă din durata concediului de odihnă anual şi este asimilată unei perioade de muncă efectivă în ceea ce priveşte drepturile cuvenite salariatului, altele decât salariul.
Nu sunt sigura ca am inteles definitia "formare profesionala". Eu urmez cursurile unei facultati de acelasi profil cu locul meu de munca, la initiativa mea. La absolvire pot aplica pentru un post ce necesita studii superioare de specialitate. Se considera in acest caz, "formare profesonala"? Eu am solicitat in Cererea de concediu : concediu fara plata pentru studii, deoarece intram in sesiune.
Multumesc mult.
Sunt doua notiuni distincte : concediu fara plata pentru studii , conform art.54 C.mun. si concediu fără plată pentru formare profesională , conform art.154 si urm.C.mun.
In prima situatie , CFP nu constituie vechime in munca , iar in cea de-a doua situatie CFP este asimilată unei perioade de muncă efectivă în ceea ce priveşte drepturile cuvenite salariatului, altele decât salariul, conform art.158 c.mun.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură