avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 733 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... fisa lichidare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

fisa lichidare

Buna ziua,
pe data de 10-112008 mi-am dat demisia din cadrul unei SC (electrocasnice) cu acordul ambelor parti!magazinul s-a desfiintat!astazi am fost si mi-am luat cartea de munca de la office dar nu am primit fisa de lichidare si garantia pe motiv ca nu s-a terminat inventarul!ideea este ca eu nu am semnat nici o declaratie de inceput de inventar sau ceva de genul asta!(oricum marfa s-a dat la celelalte magazine pe baza de avize!si in plus mi-am dat demisia cu acordul ambelor parti!ce este de facut|? help me:((
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:38, 9 Decembrie 2008
Ati avut marfa in gestiune? Si ati plecat fluierand fara sa solicitati inventar? X-(
Cert este ca e destul de complicat sa se dovedeasca ca, la data plecarii dvs exista sau nu un, eventual minus in gestiune.
Daca vi se imputa ceva actionati in instanta, motivand ca inventarul nu s-a facut in prezenta dvs sau a unui reprezentant al dvs.
Ati citit vreodata Legea nr. 22/1959 care reglementeaza activitatea gestionarilor si HCM 2230/1969 privind gestionarea bunurilor materiale ?
da am avut marfa in gestiune si cand am intrebat daca facem inventar seful de magazin a spus ca nu facem inventar si ca dam toata marfa pe avize!noi am vrut inventar si nu s-a facut!iar acum cand am intrebat de garantie si fisa de lichidare mi s-a spus ca sa se termine inventarul!nu ar trebuie sa mi se dea fisa de lichidare si garantia din momen ce eu nu am semnat nici un inventar si mi-am dat demisia cu cordul ambelor parti?
:tooth: demisie prin acordul partilor .... asa ceva nu am auzit.
Fisa de lichidare va cuprinde faptul numai daca aveti sau nu debite fata de fostul angajator, iar inventarul trebuia sa se faca in prezenta dvs .... este posibil sa fiti scos minus la inventar.
Buna seara,

eu mi-am semnat demisia in data de 10.11.08 si am solicitat incetarea contractului de munca cu acordul ambelor parti.S- aprobat,s-a semnat.
pana in acest moment nu s-a finalizat inventarul(doresc sa mentionz ca marfa din magazinul unde am lucrat a fost data ca transfer in alte magazine in baza unor avize de marfa,deci nu s-a intocmit un inventar ''ca la carte'' cu decizie de inventar sau comisie de inventariere),iar in prezent nu s-a descarcat gestiunea de toate produsele,noi(oamenii acestui magazin nu am semnat nici un act ca suntem de acord cu inventar,chiar am solicitat unul ,dar nu am fost luati in seama.
angajatorul sustine ca pana in momentul finalizarii acestui ''inventar'' ei nu-mi pot elibera garantia materiala(adica 10 % opriti din fiecare salariu pe parcursul a 22 de luni),desi si eu nu am nici o vina ca intarzie aceasta ''finalizare''.
am consultat un jurist si m-a sfatuit sa fac cateva notificari ,sa iau un nr de inregistrare de la registratura lor si dupa cateva incercari ii pot actiona in instanta.
m-am saturat ca acest angajator sa isi bata joc de angajati ,el dorind sa ne impute eventualele lipsuri,desi eu ma pot indoi de foarte multe lucruri ce au legatura cu aceste transferuri de marfa.
am cateva intrebari si sper din suflet sa ma ajutati:
1. au cum sa imi faca o imputare chiar daca eu nu am semnat nici un act?
2.cf legii 22/1969 nu cumva trebuiau sa-mi elibereze deja garantia in maxim 10 zile de la incetarea activitatii mele la acest angajator?
3.la un momentdat ne-au pus sa facem un curs de resurse umane,nu am semnat nici un act ca sunt de acord sa il fac sau ca ma angajez sa il platesc,au cum sa-mi opreasca banii pe acest curs din aceasta garantie a mea?
va multumesc din suflet!
Garantia in numerar si dobinda aferenta pot fi ridicate de catre gestionarul titular al carnetului de consemnare la incetarea contractului sau de munca sau la trecerea intr-o functie pentru care nu se cere garantie, in situatia in care nu a cauzat o paguba sau cind paguba a fost acoperita in intregime. Societatea este obligata, in aceste cazuri, sa elibereze gestionarului, in termen de cel mult 10 zile, carnetul de consemnare impreuna cu o comunicare catre Casa de Economii si Consemnatiuni in care sa se arate ca titularul are dreptul sa ridice garantia.

Răspunderea patrimonială în dreptul muncii are ca temei contractul individual de muncă şi se întemeiază pe normele şi principiile răspunderii civile contractuale. Pentru angajarea răspunderii patrimoniale în condiţiile dreptului muncii este necesară existenţa unui contract individual de muncă între autorul pagubei şi persoana păgubită.

Modalitatea concretă de formare profesională, drepturile şi obligaţiile părţilor, durata formării profesionale, precum şi orice alte aspecte legate de formarea profesională, inclusiv obligaţiile contractuale ale salariatului în raport cu angajatorul care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesională, se stabilesc prin acordul părţilor şi fac obiectul unor acte adiţionale la contractele individuale de muncă.
În cazul în care participarea la cursurile sau stagiile de formare profesională este iniţiată de angajator, toate cheltuielile ocazionate de această participare sunt suportate de către acesta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Constituirea unei garantii echivalent gestionar Florris Florris Buna ziua! Soţia mea lucreaza ca sef de raion (2 raioane ) la un magazin de bricolaj, iar in cursul anului 2009 a fost obligata (altfel probabil ca o dadeau ... (vezi toată discuția)
Legea gestiunii veredit veredit Am fost angajat la un moment dat pe postul de director adjunct al unui magazin. La acel moment exista si un director plin. De la o vreme acesta a plecat, eu ... (vezi toată discuția)
Restituire garantie ivdanyel ivdanyel Buna ziua, La sfarsitul lunii Aprilie am demisionat prin acordul partilor de la societatea la care lucram. In perioada in care am lucrat se oprea lunar o suma ... (vezi toată discuția)